728 x 90

هیل: گروه جاسوسی مرتبط با رژیم ایران صنایع مخابرات و فن‌آوری پیشرفته را هدف قرار می‌دهد

فایرآی
فایرآی

بر اساس یک گزارش جدید، گروه جاسوسی سایبری مرتبط با رژیم ایران صنعت مخابرات و صنایع پیشرفته را برای سرقت اطلاعات هدف قرار داده است.

 

فایر آی (FireEye) شرکت امنیتی سایبری روز سه‌شنبه ۹بهمن ماه اعلام کرد که این گروه جاسوسی سایبری به نام APT۳۹را به لیست رو به رشد تهدیدات مداوم خود افزوده است.

 

مدیر ارشد شرکت FireEye در بیانیه‌یی گفت،” تمرکز APT۳۹ روی اطلاعات شخصی احتمالاً از برنامه‌ریزی، نظارت و پیگیری عملیات اطلاعاتی برای کمک به اولویتهای رژیم ایران حمایت می‌کند.“

 

ارزیابی اطلاعات هشدار می‌دهد که رژیم ایران هم‌چنان به "جاسوسی سایبری و تهدید حمله" به ایالات متحده و متحدانش ادامه می‌دهد.

گزارش اطلاعات هشدار می‌دهد، "رژیم ایران از تکنیکهای پیشرفته سایبری برای این جاسوسی استفاده می‌کند؛ همچنین تلاش می‌کند تا قابلیتهای حمله سایبری را علیه زیرساختهای حیاتی را گسترش دهد".

این گزارش هشدار می‌دهد که "هکرهای مرتبط با رژیم ایران به‌دنبال مقامات رسمی است که برای دولت ایالات متحده و سایر نهادهای دولتی مشغول به کار هستند و هدفشان دستیابی به اطلاعات و موقعیت آنها برای عملیات سایبری در آینده است".

 

روز ۲۸ژانویه خبرگزاری رویترز نیز از بروکسل گزارش داد: آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت رژیم ایران احتمالاً فعالیتهای جاسوسی سایبری خود را تشدید خواهد کرد.

رویترز افزود در این ماه اتحادیه اروپا اولین تحریمها علیه رژیم ایران را از زمانی که قدرتهای جهانی بر سر توافق اتمی با حکومت ایران در سال ۲۰۱۵به توافق رسیدند اعمال کرد که در واکنش به آزمایشات موشکی رژیم ایران و توطئه‌های این رژیم برای اعمال تروریستی و قتل در خاک اروپا بود.

آژانس اتحادیه اروپا برای امنیت شبکه‌ای و اطلاعاتی در گزارشی گفت« تحریمهای جدید اعمال شده علیه رژیم ایران احتمالاً این رژیم را به سوی تشدید فعالیتهای تهدیدآمیز سایبری دولتی می‌راند که به‌دنبال اهداف ژئوپلتیک و استراتژیک در سطح منطقه‌ای می‌باشد».

آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا، هکرهای دولتی را در میان بالاترین تهدیدات علیه امنیت دیجیتالی لیست‌گذاری کرده است.

 

در ماه نوامبر گذشته/ ۹آذر۹۷نیز رویترز در یک گزارش تحقیقی پیرامون توطئه‌ها و ترفندهای سایبری رژیم با عنوان «چگونه رژیم ایران اطلاعات گمراه‌کننده را در تمام دنیا پخش می‌کند»، ابعادی از کارزار دروغپراکنی حکومت آخوندی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های جعلی اینترنتی را فاش کرد.

 

در سایتهایی که رویترز در گزارش خود از آنها نام برده و در واقع متعلق به سپاه و اطلاعات آخوندهاست، گزارشهای متعددی از دروغپراکنی و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران دیده می‌شود.....

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت و دبیرخانه شورا، در ماههای اخیر در چندین اطلاعیه، گوشه‌هایی از ابعاد گسترده شیطان‌سازی و تو‌طئه‌های رژیم با بکار گیری انواع ترفندها و تاکتیکها را برملا کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40c6789c-7d55-4059-8f4d-335fbc2822bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات