728 x 90

هیل نشریه کنگره آمریکا:‌ اهمیت حضور زنان برای مقاومت در برابر رژیم ایران

تظاهرات ایرانیان آزاده در خارج کشور - عکس از آرشیو
تظاهرات ایرانیان آزاده در خارج کشور - عکس از آرشیو

هیل نشریه کنگره آمریکا طی مقاله‌یی به قلم دکتر ماریان رایان مدافع حقوق زنان و حقوق‌بشر و همسر رودی جولیانی نوشت: سران رژیم ایران حقوق اساسی بشر را برای مردم ایران به‌ویژه زنان انکار کرده‌اند. به مدت چهل سال جنبش طرفدار دموکراسی ایران، به‌رغم اقدامات تلافی‌جویانه مکرر و اغلب شدید توسط رژیم ایران هم‌چنان فعال باقی مانده است. جامعه بین‌المللی شاهد پتانسیل این جنبش در لحظات تاریخی مختلف بوده، و به آنها پرداخته است. مثل اعتراضات ۲۰۰۹قیام سراسری که در همه شهرهای بزرگ ایران گسترش یافت.

زنان ایران یک نقش بی‌همتا در این قیامها بازی کرده‌اند از این رو تصادفی نیست لبه تیز سرکوب ملاها بسیاری از آنان را با سرکوب، قوانین ضد زن و اعدام هدف قرار داده است.

من در ژوئیه فرصتی برای سفر به آلبانی داشتم، همراه با ۳۵۰تن از شخصیتهای سیاسی از ۴۷کشور که طیف گسترده‌ای از وابستگیهای سیاسی را در بر می‌گیرند – به‌عنوان یک سخنران حامی کنفرانس سالانه شورای ملی مقاومت ایران، ما از اشرف۳، خانه جدید هزاران عضو جنبش اپوزیسیون اصلی ایران، مجاهدین خلق، بازدید کردیم.

کنفرانسی که من صحبت کردم درباره نقش”زنان در مقاومت ایران” و مبارزه با رژیم زن‌ستیز و پرداخت قیمت آزادی بود.

با بسیاری از زنان شجاعی که از سرکوب وحشیانه ملاها جان سالم بدر برده بودند دیدار کردم. بسیاری از آنها گفتند که سال‌ها در اتاقهای شکنجه رنج می‌بردند. آنها مرا در سرگذشت خودشان شریک کردند.و رنج ها و داستانهای از دست دادن عزیزانشان را برای من بازگو کردند. و توضیح دادند هنگام زندگی در ایران در اجازه نداشتند لباس یا شغل خود را خودشان انتخاب کنند، آنها گفتند در ایران یک دختر ۹ساله می‌تواند ازدواج کند، و یک مرد می‌تواند چند همسر داشته باشد.

آنها مجبور شدند ایران را ترک کنند و به اردوگاههای عراق بروند جایی که به آنها وعده امنیت داده شده بود. و گفتند که، [در عراق] با بمب و گلوله هدف قرار می‌گرفتند. و بسیاری از دوستان خود را در این حملات از دست دادند.

من مصاحبه با چهار زن را ضبط کردم. یک زن گفت او در ۶سالکی زندانی شد، زیرا والدینش به‌خاطر حمایت از مقاومت در زندان بودند....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/697af307-0cfd-4437-a8dd-2a4817d2bd00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات