728 x 90

خبرگزاری فرانسه - هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل: رژیم ایران به سرکوب و اعدام در مورد اعتراضات ادامه می‌دهد

جلسه شورای حقوق بشر - عکس از خبرگزاری فرانسه
جلسه شورای حقوق بشر - عکس از خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه روز ۱۴تیرماه در گزارشی از جلسه شورای حقوق بشر در مورد گزارش هیئت حقیقت یاب ملل متحد در مورد ایران نوشت: رژیم ایران به سرکوب و اعدام در مورد اعتراضات ادامه می‌دهد.

یک هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران هم‌چنان مجازاتهای سختی را برای افرادی که مظنون به دست داشتن در اعتراضات گسترده هستند، از جمله اعدام‌های "هولناک" اعمال می‌کند.

رژیم ایران توسط تظاهراتی که با مرگ مهسا امینی، در ۱۶سپتامبر آغاز شد، به لرزه درآمد که به اتهام نقض قوانین سختگیرانه پوشش... دستگیر شده بود.

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در یک جلسه ویژه در ماه نوامبر به ایجاد یک تحقیق در سطح بالا در مورد سرکوب مرگبار رأی داد.

سارا حسین، رئیس هیأت حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی، در گزارشی به شورا گفت که با گذشت ۱۰ماه، "حق خانواده‌ امینی به حقیقت و عدالت محقق نشده است"...

سارا حسین افزود: رژیم ایران گفته است ۲۲۰۰۰نفر در ارتباط با اعتراضات عفو شده‌اند - که "این نشان می‌دهد که تعداد زیادی بازداشت یا متهم شده‌اند."

او گفت که هیچ اطلاعات رسمی در مورد ماهیت اتهامات علیه آنها یا کسانی که در ارتباط با اعتراضات محکوم، بازداشت یا متهم شده‌اند وجود ندارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34fd148d-1e30-4f17-9fb9-a4205e3fb529"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات