728 x 90

هوش مصنوعی حساب‌های مرتبط به‌عملیات اطلاعات نادرست رژیم ایران را غیرفعال می‌کند

چت جی. پی تی
چت جی. پی تی

آکسیوس در مقاله‌یی به قلم سام سابین به تاریخ ۲۶مرداد با بررسی دخالت‌های رژیم ایران در پراکندن اطلاعات نادرست نوشت: «هوش مصنوعی «اوپن ای آی» روز جمعه گفت که این هفته مجموعه‌یی از حساب‌های «چت جی.پی.تی» را غیرفعال کرده است که از چت ربات هوش مصنوعی برای ساخت مقالات اخبار جعلی و نظرات رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان بخشی از یک کمپین اطلاعات نادرست ایرانی استفاده می‌کردند».
نویسنده مقاله در ادامه می‌نویسد: «چرا این خبر مهم است: دشمنان دولت ـ ملت قبلاً علاقه خاصی به اخلال در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نشان داده‌اند و کارشناسان نگرانند که ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت «جی پی تی» توانایی آنها را برای تولید سریع اطلاعات نادرست سرعت بخشد».
این اولین عملیاتی است که هوش مصنوعی مشاهده و حذف کرده که بر انتخابات ایالات متحده تمرکز دارد.
مقاله در ادامه اضافه می‌کند: «هوش مصنوعی این هفته تعداد نامشخصی از حساب‌های چت جی.پی.تی را شناسایی، حذف و ممنوع کرد که از این ابزار برای ایجاد محتوا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موضوعات دیگر استفاده می‌کردند.
اپراتورها از چت جی.پی.تی هم برای ایجاد داستانهای اخبار جعلی طولانی‌مدت و هم برای نوشتن نظرات برای پستهای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند. موضوعات شامل جنگ اسراییل و حماس، حضور اسراییل در بازیهای المپیک و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e102e5f-48f7-488f-a864-f59fbe38ba31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات