728 x 90

سی.ان.ان: هند کلیه واردات نفت خود از ایران را متوقف کرده است

هند کلیه واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد - عکس از آرشیو
هند کلیه واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد - عکس از آرشیو

یک سخنگوی وزارت نفت و گاز طبیعی هند نیز در مصاحبه با سی.ان.ان تأیید کرد دهلی‌نو اکنون کلیه واردات نفت خود از ایران را متوقف کرده است...

رئیس پالایشگاه دولتی هند نیز به سی.ان.ان گفت، هر آنچه از سوی رژیم ایران عرضه می‌شد، به‌خوبی توسط کشورهای دیگر نیز ارائه می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از کاهش شدید صادرات نفت ایران خبر داد و به‌ نقل از شرکتهای ردیابی نفتکش‌ها اعلام کرد نفت خام صادراتی ایران به حدود ۲۴۰هزار بشکه در روز رسیده است.

 

آمریکا روز ۱۸اردیبهشت سال ۹۷ از توافق هسته‌یی خارج شد و تحریم‌های سنگینی علیه رژیم ایران اعمال کرد.

به‌دنبال اعلام این تصمیم، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۱۲شرط را برای تغییر رفتار رژیم ایران و مذاکره برای رسیدن به توافق جدید اعلام کرد. توقف حمایت تهران از تروریسم، پایان دخالت نظامی در سوریه، و توقف برنامه موشکی بالستیک ایران، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های آمریکا بود.

روز جمعه ۱۱آبان۹۷ آمریکا دور دوم تحریم‌های خود علیه رژیم ایران، که پس از اجرای برجام در دولت پیشین لغو شده بود را اعلام کرد.

تحریم‌های جامع نفتی و بانکی آمریکا علیه رژیم ایران از روز پنجم نوامبر، ۱۴آبان اجرایی شد، این تحریم‌ها شامل لیست‌گذاری و تحریم بیش از ۷۰۰مهره، نهاد، شرکت، از جمله بانکها و مؤسسات مالی و همچنین هواپیما و هواپیماسازی و کشتی‌های دیکتاتوری آخوندی بود که همگی به‌نحوی مستقیم یا غیرمستقیم، در خدمت اقدامات سرکوبگرانه رژیم در داخل و یا دخالت‌های، تروریسم و برنامه‌های موشکی و اتمی رژیم قرار دارند.

پیش از شروع مرحله دوم تحریم‌های دولت آمریکا علیه رژیم آخوندی، هشت کشور به‌طور موقت از تحریم نفتی رژیم ایران معاف شدند. هند یکی از این  ۸کشور بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲اردیبهشت ۹۸ تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

معافیتهای شش ماهه اعطاء شده از سوی آمریکا به هشت کشور خریدار نفت ایران، روز پنجشنبه ۱۲اردیبهشت۱۳۹۸، پایان یافت و واشنگتن اعلام کرد از این پس هر گونه واردات نفتی از ایران مشمول مجازاتهای فرامرزی وضع شده از سوی آمریکا خواهد شد.

روز۱۹فروردین ۹۸، کاخ سفید طی بیانیه‌یی ‌ لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

روز دوشنبه ۳تیر ۹۸، دونالد ترامپ خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع و دفتر او را تحریم کرد. همزمان ۸تن از سرکردگان سپاه پاسداران مورد تحریم خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. قرار شد یک هفته بعد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی هم تحریم شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48b2d4b4-a90b-4084-909a-db2f04858794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات