728 x 90

همکاری انگلستان و استرالیا با متحدان برای مقابله با تهدیدهای ایران

همکاری انگلستان و استرالیا
همکاری انگلستان و استرالیا

در بیانیه مشترک وزرای انگلستان  و استرالیا که روز پنجشنبه ۱۳بهمن در وب‌سایت دولت انگلستان منتشر شده، اعدام علیرضا اکبری توسط رژیم آخوندی، به‌شدت محکوم شده است.

بدنبال برگزاری نشست سالانه «رایزنی وزرای انگلستان و استرالیا»، موسوم به «AUKMIN»، جیمز کلورلی، وزیر خارجه و بن والاس، وزیر دفاع انگلستان و پنی وانگ، وزیر خارجه و ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا، در بیانیه‌یی مشترک نسبت به مجازات اعدام علیرضا اکبری، واکنش نشان دادند.

 وزرای این دو کشور خواستار توقف اعدام و توقف سرکوب معترضان توسط رژیم ایران شدند.
دولت‌های انگلستان و استرالیا هم‌چنین بر تعهد خود به مقابله با پشتیبانی تسلیحاتی رژیم ایران از روسیه و ممانعت از ارسال پهپادهای این کشور به مسکو در تهاجم به اوکراین، تأکید کردند.

آنها هم‌چنین تأکید کردند، تأمین این پهپادها و فناوریهای مربوط به آن، «شواهد بیشتری از نقش ایران در بی‌ثبات کردن امنیت جهانی را نشان می‌دهد».

وزرای خارجه و دفاع کشورهای انگلستان و استرالیا در ادامه بیانیه مشترک خود، از توافق برای همکاری با شرکای بین‌المللی جهت پاسخگو کردن ایران، از طریق مجامع چند جانبه و تحریم‌های هدفمند، خبر دادند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d67c8be-bdde-417f-8c59-9337d6ce5543"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات