728 x 90

هفتمین روز قیام سراسری مردم ایران - قطع اینترنت و استمرار اعتراضها + فیلم و عکس

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

این اخبار به روز می‌شود

 

مهمترین نکات قیام:

  • تعداد شهرهای قیام کننده:‌ ۱۴۶شهر
  • تعداد شهیدان: ۲۵۱ شهید
  • تعدا مجروحین:‌ بیش از ۳۷۰۰ تن
  • تعداد دستگیرشدگان: بیش از ۷۰۰۰ تن

 

توئیت خانم مریم رجوی 

 

 

مانیتور وضعیت اینترنت ایران از شبکه نت بلاکز:

 

سرتیتر چند خبر مهم در مورد قیام 

  •  شیخ تیسیر التمیمی قاضی‌القضات سابق فلسطین: انقلاب ایران جرقه‌یی است که زمین را زیر پای ظالمان شعله‌ور خواهد ساخت و رژیم ملاها را سرنگون خواهد کرد.
  •  آندره شاسین نماینده مجلس ملی فرانسه: نباید به رژیم استبدادی ایران اجازهٴ این خشونت باور نکردنی را داد.
  •  جوانان قیام‌آفرین در شیراز جمعاً ۷۶بانک و ساختمان چند طبقهٔ جهاد دانشگاهی را به‌آتش کشیدند.
  •  آخوند محمد استوار میمندی رئیس حوزه‌های جهل و جنایت استان فارس: به ۴مدرسه علمیه در استان فارس تعرض شد. یکی از مدرسه‌ها در شهر شیراز به‌صورت کامل از بین رفت.
  •  آخوند میمندی: حوزه علمیه شهرستان کازرون آسیب دید. ۳خودرو ۸موتورسیکلت و چندین دوچرخه در آتش سوخته است. حوزه واقع در بلوار احمدی جنوبی شیراز را به‌آتش کشیدند.
  •  حوزه شهر گویم در حومه شیراز مورد حمله قرار گرفت. دو خودرو پراید متعلق به طلبه‌ها به‌آتش کشیده شد.

تصاویری جدید از قیام مردم شیراز و عقب راندن مزدوران سرکوبگر

گزارشی از حوادث یزدانشهر اصفهان در روزهای قیام بنزین 
 یک هموطن از یزدانشهر اصفهان گزارش داد: «این سه چهار شب شلوغ بود. دو تا پاسگاه میٰ‌گیرند. پاسگاه خیابان دوم. فکر کنم پاسگاه ۱۲ است. شهرداری را داغان کردند . بانکها و پمپ‌بنزین‌ها را آتش زدند. فعلا که شلوغ است. دیشب هم شلوغ بود اما مامور در یزدان شهر خیلی هست»

 

گزارشی از وضعیت شهرهای شاهین دژ، میاندوآب و بوکان
 یک شهروند در شاهین دژ روز ۲۹آبان از آذربایجان غربی گزارش داد: «اینجا درگیریها خیلی زیاد است. بوکان نزدیک‌ترین جا به ماست که همین الان آماده باش دادن در حال حاضر حکومت نظامی برقرار است.
توی شاهین دژ بسیجی خیلی زیاد است و چون خیلی سریع شناسایی میشن نمی توانند بیایند بیرون. 
دو سه نفر را اینجا گرفتن.
در میاندوآب پمپ بنزین آتیش زدند. در بوکان ۴ نفر از مردم را به شهادت رساندند. در بوکان رژیم آماده باش داده و از بالا با هلیکوپتر مردم را با تیر مستقیم می زدند. 
کسانی که از مردم کشته شدن میانسال بودن بین ۳۵ تا ۳۸ساله ۲۷ساله یکی از آنها هم خانم بود.
بوکان آماده باش است. قرار بود امروز بریم که نشد چون حکومت نظامی بود و هر دومتر مامور ایستاده مردم شبانه میان چون در روز مردم را میشناسند.
در تهران هم ۱۵ تا ۲۰نفر کشته شدند.
در زنجان کسی کشته نشده ولی دستگیری زیاد داشتیم.
مردم را به اسم اغتشاشگر میگیرند و هزار تا تهمت بهشون می زنن درصورتی که اغتشاشگر واقعی خودشان هستند.
درحال حاضر اینجا اینترنت داخلی وصل است ولی اینترنت خارجی را قطع کردند».

 

آخرین وضعیت شهر کرج  
 امروز یک شهروند از کرج گزارش داد: «وضعیت  کرج الآن در شبها جوانان بصورت دستجمعی بیرون میایند و تظاهرات می‌کنند و شعار میدهند و کم و بیش با لباس‌شخصی‌ها و سپاه درگیر هستند.
شبها در اتوبانها بخصوص اتوبان تهران و کرج هستند. ۲۷آبان اتوبان قزوین به کرج و کرج به تهران کاملا بسته بود از طرف مردم. الان یک سری مسیرها باز شده ولی شبها دارند کارهایی را انجام می‌دهند.
 اقدام به بستن بعضی از اتوبانها با سنگ و چوب و آتش زدن لاستیک میکنند».

 

جهرم - طی دو روز اخیر همه چیز دو سه برابر شده 
 امروز یک شهروند از جهرم گزارش داد: «امروز پنجشنبه ۳۰آبان  قیمت ماشین گران شده است تی‌یو‌فایو ۴۰۵ شده  ۱۰۰میلیون تومان، نیسان از ۸۳میلیون شده  ۹۵میلیون در ۲روز. 
دلار شده ۱۲۴۰۰ 
گوجه فرنگی شده ۱۰هزارتومان.
 کشاورزان گوجه فرنگی دارند در بوشهر زنگ زدم کسی نیست بخرد ولی صرف نمی‌کند که از مزارع به شهر منتقل کنند. چون  گوجه فرنگی را با نیسان حمل میکنند.۵۰۰تومان پول بنزین میشه که صرف نمی‌کند کسی برای خرید گوجه مراجعه نمی‌کند. حالا هرچی فکرش را بکنی گران شده اینترنت‌ها هم همه‌اش قطع است. همه چیز سه برابر و دو برابر شده است».

 

تماس یک هموطن از نوشهر:

امروز ظهر هموطنی از نوشهر گزارش داد: «دقیقا از پنجشنبه هفته گذشته اینترنت نداریم. کل کشور و بهم زدند کلی گرونی و فقر و بدبختی بیداد می‌کنه. آزادی را از مردم گرفتند. روزان. میریزند بسیجی‌ها داخل کوچه و خیابان و مردم را می‌برند. مردم هم دیگه به تنگ رسیدند دیگه. مردم آزادی میخواهند همه چی رو از مردم گرفتند دزدیدند. خودشون آمدند آشوب کردن مردم هم ریختند قیام کردند تو شهرها ولی خوب هر کاری می‌کنند میریزند همه رو می‌گیرند و میبرند. امروز توی محله ما ۴نفر رو گرفتند. تازه دارن شناسایی می‌کنند. این دیگه پایان سلطنتشونه. دیگه پایان روحانیت و این حرفا دیگه نزدیکه برای ما مثل روز روشنه که اینا دیگه باید جمع کنن برند. هیچ هواداری ندارند چهار تا کارمندای خودشان را میارند میذارند توی خیابون بر علیه آشوبگرا به‌قول اونها قیام و تظاهرات می‌کنند دیگه مردم آگاه شدند».

 

آخرین وضعیت وصل اینترنت ایران در مانیتور نت بلاکز:

 

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی 
دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی شرکت در کلاسها را در همراهی با اعتراضات معیشتی مردم و همبستگی با آنان تحریم کردند.

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

تحریم کلاس‌ها توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی

 

 

وضعیت صادقیه و تجمع اعتراضی مردم 
گزارش مردمی: چهارشنبه شب دهها تن از مردم در صادقیه تهران تجمع کرده و دست به اعتراض زدند.

صادقیه تهران -۲۹آبان۹۸

صادقیه تهران -۲۹آبان۹۸

صادقیه تهران -۲۹آبان۹۸

صادقیه تهران -۲۹آبان۹۸

 

 

 وصل ۱۰درصد اینترنت کشور
 
براساس گزارش نت بلاکز برخی اتصالات اینترنت در حال ترمیم هستند  و میزان اتصال ملی اینترنت به حدود ۱۰درصد افزایش داشته است

اینترنت

 

 

وصل اینترنت برخی استانهای کشور
 براساس گزارش نت بلاکز پس از ۱۱۳ساعت قطعی میزان وصل اینترنت در ایران به ۸درصد رسیده است. شماری از رسانه‌های رژیم گفتند که اینترنت در شماری از استانهای کشور وصل شده است.

 درگیری در خیابان پیروزی تهران
 روز چهارشنبه ۲۹آبان یک هموطن از تهران گزارش داد: «‌...الان رسیدم خانه درگیری شدید در خیابان پیروزی بین مردم و سپاه وجود دارد»

آتش زدن پمپ‌بنزین در کیانشهر و اسلام شهر
 دیروز ۲۹آبان هموطنی از تهران گزارش داد: «‌مامورها  همه جا هستند با این حال بعضی جاها شلوغ میشه دیروز زیر پل خراباتی شلوغ بود. کیانشهر ۲پمپ‌بنزین آتش زدن و یک بانک آتش زدن. در اسلام شهر پر از مامور بود اما اوضاع خیلی خرابه جلوی دانشگاه تهران فوق‌العاده شلوغ بود. مامورها عربی صحبت می‌کردن. دسته‌های ۱۰نفره ۱۵نفره بودند. ولی صحبت نمی‌کردند. صادقیه هم همینطور بود»‌.

قیام سراسری ایران

 

تشییع شهدای اسلامشهر
 روز ۲۹آبان هموطنی از اسلامشهر گزارش داد: «‌امروز تشییع جنازه شهدا بود تو اسلامشهر و ملارد مردم شعار میدادند مرگ بر دیکتاتور جنازه یکی از شهدا به اسم امین رو تحویل نمیدادند. پدر و برادر شهید را دستگیر کردند. چهار ساعت بازداشت بودند مادرش به حال سکته افتاده بود بعد از چهار ساعت آزادشان کردند. چند تعهد هم گرفتند یکی اینکه که جنازه را تشییع نکنند، مصاحبه نکنند و جنازه را به دهات برده و آنجا خاک کنند ولی مردم جلوی درخانه و مغازه شهید ایستادند که ماموران به زور مردم را از جلوی خانه متفرق می‌کردند که درگیری شروع شد مردم شروع کردند به شعار دادن که  میکشم میکشم انکه برادرم کشت. جمعیت تقریبا هزار نفر شده بود مردم هم گریه می کردند و هم شعار میدادند. عصر جنازه را تحویل دادند. الآن هم مردم توی بلوار خمینی جمع شده و شعار میدهند. ماموران از ترس جلو نمی‌آمدند.
امین درهمان خیابان درگیری موبایل فروشی داشت که با تیر مستقیم به ران پایش زخمی شد ولی به خاطر اینکه امبولانس توی منطقه درگیری نیامد خونریزی زیادی کرد و به محض اینکه به بیمارستان رسید شهید شد»‌.

وضعیت قائمشهر
 دیشب ۲۹آبان هموطنی از قائمشهر گزارش داد: «رژیم در هراس از قیام مردم در قائمشهر در مرکز شهر خیابانهای طالقانی، خیابان ساری، خیابان تهران را پر از نیروهای امنیتی کرده است. در خیابان طالقانی یک صف ۲نفره به طول یک کیلومتر در کنار خیابان چیده است ولی علیرغم این صدای شعار از کوچه‌ها و خیابانهای اصلی شهر شنیده میشود. 
علاوه بر این روز گذشته سه‌شنبه مردم به مزدوری بنام اکبری که قبلاً نماینده مجلس بوده حمله کرده‌اند ولی وی موقتاً جان سالم بدر برده است».

تهاجم به پایگاه سپاه و تخریب بانک ها در ممسنی
 دیشب ۲۹آبان هموطنی از ممسنی گزارش داد: «اینترنت قطع است برنامه‌های وابسته به خودشان کار میکند و وای فای هم وصل نمیشود. ۳ساعت فاصله ما با شیراز هست امروز جم راهش بسته بود. 
کلا بانکها را خرد کردند میخواستند پایگاه سپاه را بگیرند که تیراندازی کردند و بچه‌ها دیگر زورشان نرسید اکثر بچه‌ها بین ۱۷سال تا ۲۵سال بودند. ۵نفر از بچه‌ها را دستگیر کردند و به شیراز بردند چون زخمی شدند. باران شدید نورآباد گرفت این نفرات را گرفتند به شیراز فرستادند».

 

وزیر خارجه سوئد: از آمار کشته‌های ایران وحشت زده‌ام. هیچ چیزی نمی‌تواند این بی‌رحمی را توجیه کند 
 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا: در حالی که مردم ایران به‌خیابانها برای اعتراض می‌آیند، آخوندها در تهران به‌استفاده از خشونت و زندانی و سرکوب مردمشان ادامه می دهند. مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند
 

سی ان ان: تقریباً‌ سراسر ایران در قطعی شبکه اینترنت به‌سر می‌برد
 

پولیتیکو: سران رژیم ایران با بزرگترین آزمایش بقای خود مواجه هستند
پولیتیکو: تظاهرکنندگان، ماشینها، بانک ها، پمپ بنزین‌ها، ایستگاه‌های پلیس در اعتراضاتی که تعادل سران رژیم را بر هم زده است، به‌آتش کشیده‌اند

قیام سراسری ایران

قیام سراسری ایران


 

روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت اینکه خامنه‌ای  اتفاقات تلخ روز‌های اخیر را «امنیتی» خواندند، مستند به دشمنی‌های عجیب و غریبی است که با این شدت و غلظت، نه در ۷۸ شاهد آن بودیم، نه در ۸۸ و نه اساساً در هیچ برهه حساس و غیرحساس دیگری!». 
 
روزنامه وابسته به سپاه پاسداران- وحشت مهره یک حکومتی: به‌راستی این روز‌هایی که گذشت با چه قبیله‌ای طرف بودیم؟! در کدام خانه‌های بدتر از خانه‌های تیمی مخفی شده بودند؟! کی و کجا آموزش دیده بودند؟! از کدام روزنه‌ها نفوذ کرده بودند؟! چگونه در لباسی نو و جامه‌ای جدید از کف خیابان‌های خودمان سربرآوردند؟! آنچه تصاویر و تفاسیر مؤید آن است، هیچ ربطی نه به قیمت بنزین دارد و نه حتی به سیاست! ۷۸ و ۸۸». 
 
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی به ناتوانی نظام در مقابل خشم مردم اذعان کرده و نوشته است: « مردم به هر دلیل اعتراضاتی دارند که گاه همانند ماجرای اخیر بنزین، قهرا کل جامعه را درگیر می‌کند و بطور طبیعی وادار می‌شوند مشکل خود را فریاد بزنند و عصبانی هم باشند. نمی‌توان به چند میلیون انسان فرمان داد که احساسات خود را بروز ندهند، آن هم به مردمی که در شرایط فشار طاقت‌فرسای تورم، کم‌ارزش شدن نقدینگی، فسادهای کلان مالی، جنگ قدرت سیاسی تمام‌نشدنی، انزوای بین‌المللی، بیکاری و مشکلات دیگر هم قرار دارند».

 

 گزارشی از درگیریهای کرمانشاه و آمار شهدا
 
دیشب ۲۹آبان هموطنی از کرمانشاه گزارش داد: «در کرمانشاه  ۱۳ الی ۱۴نفر شهید شدن تا جایی که من خبر دارم ولی بیشتر است. کرمانشاه از همه شهرها بیشتر بود. کرمانشاه فکر کنم ۲۴نفر بود. در قیام سراسری که کرمانشاه خونی شده اصلا تظاهرات نبود جنگ تن به تن بود. خود مردم به کسی شلیک نکردن این خود مامورا بودن که به مامورا شلیک کردن اصلا مردم اسلحه دستشون نبود خود بسیجی‌ها بودن خواستن به یک بهانه‌ای مردم رو سرکوب کنن. نیروهای امنیتی تیراندازی کردن درصورتی که خود مردم نبودند خود بسیجی‌ها بودن که اینکار را کردند. مردم فقط اعتراض کردند یک جا رو آتیش زدن یا ماشینی رو چپ کردن اینها کار مردم بود ولی مامورها شلیک کردند و این کار خودشان بود. سپاهی‌ها با پوشیدن لباس نظامی می‌رفتن مردم رو به گلوله می‌بستن این کار نیروی انتظامی نبود کار سپاهی‌ها بود اینها را بدهید خبرگزاری‌ها بدانند و منتشر کنند».

قیام سراسری ایران

قیام سراسری ایران

 

آمار شهدا در نجف‌آباد و زینبیه اصفهان
 دیروز چهارشنبه ۲۹آبان یک هموطن از اصفهان گزارش کرد: «روز ۲۶آبان ۳نفر در زینبیه و ۱ نفر در نجف‌آباد شهید شدند. در اتوبان چمران حدود ۳۰خودرو را آتش زدند».

قیام سراسری ایران

قیام سراسری ایران

 وضعیت شهر اندیمشک طی ۳روز گذشته
یک هموطن از اندیمشک گزارش داد: «شبها حالت حکومت نظامی اعلام نشده داره یک جو امنیتی هست از ساعت ۱۰ شب به بعد همه جا را کنترل می‌کنند و رفت و آمد نمیگذارند بکنند آدمها و از ساعت ۱۰ شب به بعد نمی‌تونه کسی رفت و آمد بکند. جلوی فرمانداری و شهرداری بطور کامل با نیروی انتظامی محاصره شده و  کل شهر حالت حکومت نظامی دارد. مردم ریل قطارها را تخریب کردند به همین علت ایستگاه قطار دیگر اینجا تعطیل شده و قطار نمی‌تواند رد شود. این نکات در طی ۳روزه بوده. روز اول پمپ‌بنزین را آتش زدند.
در شهرک قلع لور که چفت اندیمشک است یک شهرستان کوچک است روز سه‌شنبه ۲۸آبان ۲تا از بانکهایش را آتش زدند.
در کوی رسالت اندیمشک شهرداری را مردم به آتش کشیدند.
در این جریان ۳کشته اندیمشک داده است اما بدلیل شرایط امنیتی خاکسپاری انجام نمیشود. کسی خبر ندارد. طی چند روز آینده همه چیز روشن می شود».

قیام سراسری ایران

قیام سراسری ایران

 

انقلاب آزادی مردم غیور ایران جهانی شده است

وزارت خارجه آمریکا با انتشار ویدیویی از انقلاب آزادی مردم ایران و سرکوب وحشیانه رژیم ضدبشری حاکم بر ایران نوشت : رژیم حاکم، در ایران به اعتراضات گسترده مردم وحشیانه پاسخ داده است. اینترنت بیش از چهار روز است که قطع شده است. اما مردم شجاع ایران در مقابل سرکوب رژیم مقاومت و نافرمانی می کنند. حقیقت در حال آشکار شدن است و جهان آنها را می شنود.

حمله مسلحانه قوم قنواتی‌ها به یک پایگاه بسیج در کوت عبدالله
 امروز چهارشنبه ۲۹آبان قوم «قنواتی‌ها» در پاسخ به قتل ۲جوان قنواتی در درگیری‌های روز گذشته، به یک کلانتری و یک پایگاه بسیج در کوت عبدالله مسلحانه حمله کردند.

 

بیش از ۱۰۰ ساعت است که اینترنت ایران قطع است

شرکت نت بلاگز گزارش کرد که ۱۰۰ ساعت از قطعی اینترنت می‌گذرد. تا کنون این میزان قطعی کامل اینترنت در ایران بی‌سابقه بوده است.

 

تاکتیک فریب آخوندها:‌ ارسال اس.ام.اس برای ترک مناطق تظاهرات
تلویزیون فرانس۲۴: ایرانیها اس.ام.اس‌هایی دریافت می‌کنند که به آنها گفته می‌شود محلهایی که در آن اعتراضات جریان دارند را ترک کنند.
مهسا علی مردانی، محقق از مؤسسه اینترنت آکسفورد: بله من در مورد این تاکتیک شنیده‌ام و فکر می‌کنم که برجهای تلکام سعی کرده‌اند موقعیت تلفنهای همراه را مشخص کنند... تا به آنها بگویند که آن مناطق را ترک کنند. این تاکتیک بیشتر برای ایجاد ترس است و به‌طور واقعی برای این نیست که شناسایی کند که چه کسی دقیقاً در این اعتراضات شرکت دارد.

آخوندها با استفاده از این تاکتیک می‌خواهند وانمود کنند که حضور تظاهر کنندگان را ثبت کرده‌اند اما این فقط ارسال پیامک برای موبایلهای تحت پوشش برجهای سلولار منطقه‌یی است.

 

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ca3b8ee-8ee6-4a39-ad9e-01aa77225b8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات