728 x 90

هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین - خارکیف و کی‌یف زیر آتش

حمله روسیه به اوکراین
حمله روسیه به اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز: اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه بلاروس را به‌دلیل حمله به اوکراین تصویب کرد. یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به رویترز گفت، دیپلماتهای اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس به‌دلیل نقش حمایتی این کشور در حمله روسیه به اوکراین تصویب کردند.

رویترز- مقامات محلی می‌گویند شهر ماریوپل در دست اوکراین قرار دارد، روسیه غیرنظامیان را گلوله‌باران کرد - شورای شهر ماریوپل روز چهارشنبه اعلام کرد که این شهر جنوبی اوکراین تحت کنترل اوکراین قرار دارد اما درگیر نبرد با نیروهای روسی است. این شورا در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که مهاجمان روسی مکانهای غیرنظامی از جمله ساختمانهای مسکونی، بیمارستانها و خوابگاههای افراد آواره شده از جنگ را گلوله‌باران می‌کنند.

رویترز- اوکراین: مذاکرات بیشتر با روسیه در حال بررسی است، به دستور کار گفتگوها بستگی دارد- میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه به رویترز گفت که مذاکرات بیشتر با روسیه در حال بررسی است و به یک «برنامه اساسی» نیاز است. پودولیاک در پاسخ به سؤالی درباره تاریخ برگزاری دور دوم مذاکرات گفت: «در حال حاضر در حال بررسی است. یک دستور کار اساسی مورد نیاز است».

 

حمله نیروهای هوابرد به خارکیف

ارتش اوکراین (۱۱اسفند) تایید کرد که نیروهای چترباز روسیه در خارکیف فرودآمده و در تلاش برای اشغال این شهر هستند. خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است و بیش از دو روز است که گلوله باران می‌شود و در محاصره است. گزارشها حاکی از افزایش بمباران کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه دارد.

 

نیروهای روسی در شمال کیف متوقف شدند

فاکس نیوز روز سه‌شنبه ساعت ۱۸۳۰ گزارش کرد، نیروهای روسی در شمال کی‌یف متوقف شدند و گاز و غذا تمام کردند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا صبح روز سه‌شنبه با اشاره به عوامل مختلفی از جمله کمبود غذا برای سربازان روسی گفت: حرکت نیروهای روسیه به سمت شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، در حال حاضر متوقف شده است. به‌گفته این مقام، روسیه در حال حاضر بیش از ۸۰درصد از توان رزمی خود را وارد کرده است، آنها در ۲۴ساعت گذشته حرکت قابل توجهی به سمت کی‌یف انجام نداده‌اند... این مقام گفت که ایالات متحده مشاهده کرده است که در برخی از بخش‌های ارتش روسیه «مشکلات روحیه» وجود دارد، زیرا آنها نه تنها با مشکلات سوخت و غذا مواجه هستند، بلکه با مقاومت بیشتری نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، مواجه هستند... 

 

بوئینگ قطعات، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی خطوط هوایی روسیه را به‌حالت تعلیق درآورد

رویترز (۱۰اسفند) شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که قطعات، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی خطوط هوایی روسیه و هم‌چنین عملیات‌های عمده در مسکو را پس از تهاجم روسیه به اوکراین به‌حالت تعلیق در می‌آورد.

 

کانادا بنادر خود را به روی کشتی‌های روسی به‌دلیل حمله به اوکراین بسته است

رویترز (۱۰اسفند): کانادا روز سه‌شنبه با بستن بنادر به روی کشتی‌های متعلق به روسیه و گفتن این‌که دارایی‌های تمام الیگارش‌ها و شرکت‌های روسی در این کشور تحت بررسی است، فشار بر روسیه را برای تهاجم این کشور به اوکراین افزایش داد.

 

زلنسکی به بایدن می‌گوید ما باید هر چه زودتر متجاوز را متوقف کنیم

خبرگزاری فرانسه (۱۰اسفند): ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین طی یک مکالمه تلفنی با بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت مهم این است که روسیه متجاوز را هر چه زودتر متوقف کنیم. زلنسکی بعد از تماس با جو بایدن طی یک پیام توئیتری گفت: «الآن یک مکالمه با رئیس‌جمهور آمریکا داشتم در این تماس تحریم‌های ضد روسیه و کمکهای دفاعی به اوکراین مورد بحث قرار گرفت.

زلنسکی افزود: «ما باید هر چه زودتر متجاوز را متوقف کنیم». کاخ‌سفید گفت رهبران اوکراین و آمریکا حدود ۳۰دقیقه صحبت کردند»

 

روسیه مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد

وال استریت ژورنال (۱۰ اسفند): در یک چرخش تاکتیکی، روسیه مناطق غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داد و برج تلویزیون کی‌یف را زد. در حالی‌که مسکو به‌خاطر عدم تحقق یک پیروزی سریع، به استراتژی جدیدی برای ویران کردن مناطق غیرنظامی به‌منظور شکستن روحیهٔ مقاومت اوکراین روی آورده، نیروهای روسی شهر اوکراینی خارکیف را بمباران کردند و برج تلویزیون پایتخت را زدند.

سه‌شنبه عصر، وزیردفاع روسیه گفت که تأسیسات اطلاعات و ارتباطات اوکراین در مرکز کیف را هدف قرار خواهد داد چون برای ”حملات اطلاعاتی“ علیه روسیه استفاده می‌شوند و از ساکنان اطراف آنجا خواست تا به‌خاطر امنیت خودشان محل را ترک کنند...

ولادیمیر زلنسکی گفت: ”موشکی که میدان اصلی یک شهر را هدف قرار می‌دهد تروریسم روشن و علنی است“...

نیروهای روسیه در مقابله با مقاومت شدید اوکراینی‌ها و مشکلات لجستیکی دچار مشکل هستند...

یک مقام آمریکایی گفت که به‌نظر می‌رسد که نیروهای روسی ”حاضر به ریسک جان خود نیستند“ و شواهدی وجود دارد که برخی از نیروهای روسی تسلیم شده‌اند و روحیهٔ سربازان پایین است. این مقام آمریکایی گفت که نشانی وجود ندارد که روسیه عقب‌نشینی از هدف خود برای تسخیر کی‌یف را کنار گذاشته باشد...

کرملین روز دوشنبه خواسته‌های پوتین برای پایان دادن به درگیری را برشمرد که شامل به‌رسمیت شناخته شدن الحاق شبه‌جزیرهٔ کریمه به روسیه در سال۲۰۱۴ توسط اوکراین، بی‌طرفی اوکراین و ”ارتش‌زدایی و نازی زدایی“ کشور است.

بمباران اوکراین

روسیه، با نزدیک شدن ستون به کی‌یف، شهر شماره ۲ اوکراین را زیر ضرب می‌گیرد

آسوشیتدپرس (۱۰اسفند): نیروهای روسیه روز سه‌شنبه در اقدامی که رئیس‌جمهور اوکراین آن را یک کارزار آشکار ایجاد وحشت از سوی مسکو خواند، میدان مرکزی دومین شهر بزرگ اوکراین و دیگر مکانهای غیرنظامی را بمباران کردند. رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی وعده داد "هیچ کس نمی‌بخشد. هیچ‌کس فراموش نخواهد کرد».

همزمان، یک ستون ۶۴ کیلومتری متشکل از صدها تانک و وسایل نقلیه روسی به سمت پایتخت، کی‌یف پیشروی کردند، چیزی که غرب از آن می‌ترسید که تلاشی برای سرنگونی دولت اوکراین و استقرار یک رژیم طرفدار کرملین باشد. نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به دیگر شهرکها و شهرهای سراسر کشور، از جمله بنادر استراتژیک اودسا و ماریوپل در جنوب یا نزدیک آن، حملات را شدت بخشیدند.

ستون زرهیهای روسیه

 

روز ششم از بزرگترین جنگ زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، روسیه را به‌طور فزاینده‌یی منزوی کرد و تحریم‌های شدیدی که اقتصاد این کشور را به آشوب کشید و این کشور را عملاً بدون دوست، بغیر از چند کشور مانند چین، بلاروس و کره شمالی، باقی گذاشت.

آمار کلی تلفات درگیریها هنوز مشخص نیست، اما یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی، که از سوی چندین سازمان اطلاعاتی مطلع شده بود، روز سه‌شنبه تخمین زد که بیش از ۵۰۰۰ سرباز روسی تاکنون اسیر یا کشته شده‌اند.

در خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر، حداقل شش نفر بر اثر حمله به ساختمان اداری منطقه در دوره شوروی کشته شدند. انفجارها مناطق مسکونی را درنوردید و یک زایشگاه به یک پناهگاه زیرزمینی منتقل شد.

 

نبردهای سنگین در اوکراین

نبردهای سنگین در اوکراین

 

تازه‌ترین تحولات اوکراین

وزارت دفاع روسیه (۱۱اسفند) می‌گوید که نیروهای این کشور شهر خرسون در جنوب اوکراین را تصرف کرده‌اند.

رویترز - یک مقام ارشد پنتاگون روز سه‌شنبه گفت: پیشروی نیروهای متجاوز به کیف به‌دلیل مشکلات لجستیکی از جمله کمبود مواد غذایی و سوخت متوقف شده و به‌نظر می‌رسد برخی از یگانها روحیه ضعیفی دارند.

رویترز - مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه روسیه را به‌دلیل حمله به اوکراین توبیخ کند و از مسکو بخواهد که جنگ را متوقف کند و نیروهای نظامی خود را خارج کند، اقدامی که هدف آن منزوی کردن دیپلماتیک روسیه در سازمان جهانی است. دیپلمات ها گفتند که تا عصر روز سه‌شنبه، تقریباً نیمی از مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی، به‌عنوان حامیان مشترک پیش‌نویس قطعنامه، پیش از رأی‌گیری در روز چهارشنبه را امضا کردند.

رویترز- زلنسکی به روسیه می‌گوید قبل از مذاکرات بیشتر برای آتش‌بس، بمباران را متوقف کنید. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه گفت که روسیه باید بمباران شهرهای اوکراین را قبل از مذاکرات معنی‌دار در مورد آتش‌بس متوقف کند. زلنسکی در مصاحبه‌یی در یک محوطه دولتی تحت حفاظت شدید از اعضای ناتو خواست تا یک منطقه پروازممنوع برای توقف نیروی هوایی روسیه ایجاد کنند و گفت که این یک اقدام پیشگیرانه است و به‌معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه نیست. زلنسکی که با پیشروی نیروهای روسی پیشنهاد خروج از پایتخت اوکراین را رد کرده است، هم‌چنین گفت که اگر ناتو درها را به روی چشم‌انداز عضویت اوکراین ببندد، اوکراین خواستار ضمانتهای امنیتی الزام‌آور قانونی خواهد بود.

زلنسکی در یک مصاحبه مشترک به رویترز و CNN گفت: "لازم است حداقل بمباران را متوقف کند، فقط بمب‌گذاری را متوقف کنید و سپس پشت میز مذاکره بنشینید."...

رئیس‌جمهور ۴۴ساله ریش نتراشیده، با یک تی شرت ساده خاکی، شلوار و چکمه‌های رزمی برای مصاحبه حاضر شده بود و مصاحبه در ساختمانی که به‌شدت توسط ارتش محافظت می‌شد، برگزار شد...

رئیس‌جمهور در کیف مانده است تا مردمش را علیه تهاجم روسیه بسیج کند و اکنون در ششمین روز خود قرار دارد، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و دائماً به مردم اطمینان می‌دهد که نه او، نه خانواده‌اش یا نزدیک‌ترین مقامات او کیف را ترک نکرده‌اند. وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه روزانه خود، پاسخ داد: من کار می‌کنم و می‌خوابم. او در حالی‌که گفت دو روز است فرزندانش را ندیده است احساساتی ظاهر شد. زلنسکی در پاسخ به این سؤال که کشورش تا چه زمانی دوام خواهد آورد، گفت: «ما دوام نمی‌آوریم، ما می‌جنگیم و ملت ما تا انتها می‌جنگد. اینجا خانه ما است، ما از زمین، خانه‌های خود محافظت می‌کنیم. به‌خاطر منافع خودمان. به‌خاطر آینده کودکانمان»... . او گفت که بچه‌ها کشته می‌شوند و گفت: «ما چیزی برای دفاع داریم، ما از حق خود برای زندگی دفاع می‌کنیم. و آنها (روس ها) اینجا چه می‌کنند؟ آنها مردم ما، دولت ما، فلسفه ما را نمی‌فهمند... آنها اینجا هیچ چیز نمی‌دانند. به اینجا فرستاده شده‌اند تا بکشند و بمیرند. بنابراین ما در سرزمین خود قوی‌تر هستیم و قوی‌تر خواهیم بود».

 

رویترز - انگلیس تحریم‌هایی را علیه بلاروس به‌دلیل نقشش در تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کرد.

رویترز- اوکراین می‌گوید روسیه برنامه‌یی برای وارد کردن نیروهای بلاروس به درگیری دارد- بازوی اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز برای توجیه ورود نیروهای بلاروس به درگیری در اوکراین است. این سازمان در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ تانک بلاروسی در بلاروس نزدیک مرز با اوکراین وجود دارد.

رویترز- اوکراین می‌گوید پنج نفر در حمله روسیه به برج تلویزیون کیف کشته شدند - سرویس‌های اورژانس اوکراین روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی اعلام کردند که حمله نیروهای روسی به یک برج تلویزیونی در کیف پنج کشته بر جای گذاشت.

رویترز- بلینکن می‌گوید «جنایت» روسیه ساعت به ساعت در اوکراین افزایش می‌یابد- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که «جنایت‌های» روسیه در اوکراین ساعت به ساعت در حال افزایش است و حملات بیمارستانها، مدارس و خانه‌ها را هدف قرار می‌دهند و خواستار حسابرسی از عاملان آن شد. بلینکن در پیامی ویدئویی به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: «حملات روسیه مدارس، بیمارستانها و ساختمانهای مسکونی را هدف قرار می‌دهند». گزارشها مبنی بر نقض حقوق‌بشر توسط روسیه و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جانب آن ساعت به ساعت افزایش می‌یابد».

رویترز- مقامات: اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر این اتحادیه هستند- مقامات اروپایی می‌گویند که کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر این اتحادیه هستند، با هدف تشدید محدودیتهای دریایی پس از توقف حمل و نقل هوایی روسیه توسط این اتحادیه، این اقدام محموله‌های تجاری روسیه را با مشکل مواجه می‌کند.

 

نبردها در اوکراین

نبردها در اوکراین

 

قطعنامه پارلمان اروپا درباره تجاوز روسیه به اوکراین

پارلمان اروپا

سایت پارلمان اروپا (۱۰اسفند): شماره قطعنامه: (۲۰۲۲/۲۵۶۴ (RSP))

۱. تجاوز نظامی غیرقانونی، بی‌دلیل و غیرقابل توجیه فدراسیون روسیه به اوکراین و حمله به اوکراین و هم‌چنین دخالت بلاروس در این تجاوز را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کند.

۲. از فدراسیون روسیه می‌خواهد که فوراً تمام فعالیت‌های نظامی در اوکراین را خاتمه دهد، بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی و شبه‌نظامی و تجهیزات نظامی را از کل قلمرو بین‌المللی به‌رسمیت شناخته‌شده اوکراین خارج کند و به تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین در مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی احترام کامل بگذارد.

۳. تأکید می‌کند که تجاوز و تهاجم نظامی نقض جدی قوانین بین‌المللی و به‌ویژه منشور سازمان ملل است و از فدراسیون روسیه می‌خواهد که به انجام مسئولیتهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بازگردد. به تعهدات خود تحت قانون نهایی هلسینکی، منشور پاریس برای اروپای جدید و یادداشت بوداپست احترام بگذارد. تهاجم روسیه به اوکراین را نه تنها علیه یک کشور مستقل، بلکه علیه اصول و مکانیسم همکاری و امنیت در اروپا و نظم بین‌المللی مبتنی بر قواعد، همان‌طور که در منشور سازمان ملل متحد تعریف شده است، می‌داند.

۴. از استفاده نظامی روسیه از قلمرو بلاروس، با حمایت نیروهای بلاروس، به راه‌اندازی یک تجاوز نظامی علیه اوکراین را به‌شدت محکوم می‌کند و نگرانی‌های عمیق در مورد خطرات ناشی از نقض بی‌طرفی بلاروس و میزبانی ارتش روسیه بیان می‌کند.

۵. همبستگی گسست ناپذیر خود را با مردم اوکراین، که قبلاً از طریق هشت سال جنگ در کشور خود رنج برده‌اند ابراز، و در قاطع‌ترین لحن ممکن اقدامات روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کند؛

۶. خواستار ادامه تلاشهای دیپلماتیک برای جلوگیری از تجاوز روسیه علیه اوکراین و پیدا کردن یک راه‌حل صلح‌آمیز بر اساس احترام به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی اوکراین و اصول حقوق بین‌الملل، و هم‌چنین حق اوکراین برای تصمیم‌گیری در مورد اتحادهای آینده بدون دخالت خارجی است. از فدراسیون روسیه خواست تا به راه گفتگو و دیپلماسی بازگردد تا مردم را در اوکراین و فراتر از آن، و هم‌چنین مردم خود، از عذاب جنگ، نجات دهند.

۷. به‌رسمیت شناختن یک جانبه استقلال مناطق تحت اشغال روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین توسط فدراسیون روسیه را محکوم می‌کند و از همه کشورها می‌خواهد که از پیوستن و به‌رسمیت شناختن آن خودداری کنند. مجدداً تأکید می‌کند که اتحادیه اروپا الحاق غیرقانونی کریمه را به‌عنوان نقض قوانین بین‌المللی به‌رسمیت نمی‌شناسد و به محکومیت آن ادامه می‌دهد و به اجرای کامل سیاست عدم به‌رسمیت شناختن خود از جمله از طریق اقدامات محدودکننده و همکاری در مجامع بین‌المللی متعهد باقی می‌ماند.

۸. قاطعانه لفاظیهای روسیه مبنی بر توسل احتمالی به سلاحهای کشتار جمعی را رد می‌کند، در چارچوب یک ساختار جهانی منع اشاعه، خلع‌سلاح و کنترل تسلیحات رو به زوال و فرسایش یافته، تعهدات بین‌المللی [پذیرفته شده توسط روسیه] را به فدراسیون روسیه یادآوری می‌کند و در مورد خطرات تشدید درگیری هسته‌یی هشدار می‌دهد. نسبت به افزایش سطح هشدار زرادخانه هسته‌یی خود توسط فدراسیون روسیه ابراز نگرانی می‌کند. به فدراسیون روسیه یادآوری می‌کند که هر گونه تحریک در مرز هر کشور عضو اتحادیه اروپا یا حمله به کشتی‌ها در حوزه دریای سیاه ممکن است به تشدید بیشتر درگیری منجر شود.

۹. غم و اندوه تسکین ناپذیر خود را از تلفات جانی و رنج انسانی ناشی از تجاوز روسیه ابراز می‌کند و تأکید می‌کند که حملات علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی و هم‌چنین حملات بی‌رویه طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است و بنابراین جنایت جنگی محسوب می‌شود.

۱۰. بر لزوم رسیدگی ویژه بر گروه‌های آسیب‌پذیر، اقلیت‌ها، و زنان و کودکان تأکید می‌کند، زیرا آنها به‌ویژه در موقعیت‌های درگیری تحت تأثیر قرار می‌گیرند و نیاز به حمایت ویژه دارند، به‌ویژه کودکان تحت مراقبت نهادینه شده، کودکان بدون همراه، و کودکان دارای معلولیت و کودکانی که از بیماریهای جدی، از جمله سرطانهای دوران کودکی رنج می‌برند، و نیاز به اطمینان از ادامه دریافت مراقبتهای لازم و درمان نجات بخش و انتقال فوری به محل امن را برجسته می‌کنند.

۱۱. از کمیسیون و کشورهای عضو می‌خواهد که کمکهای بشردوستانه اضطراری بیشتری را با همکاری آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل و سایر سازمانهای شریک بین‌المللی به اوکراین ارائه دهند. از فدراسیون روسیه می‌خواهد که دسترسی ایمن و بدون مانع را برای آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل، از جمله در مناطق موقتاً غیردولتی شرق اوکراین فراهم کند.

۱۲. از تعهد کمیسیون و ریاست فرانسه شورا برای فعال کردن دستورالعمل حفاظت موقت به‌منظور ایجاد دسترسی فوری به حفاظت برای همه پناهندگان از اوکراین استقبال می‌کند. از کشورهای عضو می‌خواهد که این پیشنهاد را در شورای دادگستری و امور داخلی در ۴مارس ۲۰۲۲ تصویب کنند. از شورا می‌خواهد که مسئولیت پذیرش پناهندگانی را که به مرزهای خارجی اتحادیه اروپا می‌رسند بین کشورهای عضو تقسیم کند؛ از کمیسیون می‌خواهد یک مکانیسم همبستگی برای جابه‌جایی پناهندگان از اوکراین که به لهستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی وارد شده‌اند به سایر کشورهای عضو ایجاد کند و خواستار توقف عملیات بازگشت به اوکراین در سراسر اتحادیه اروپا است. از کشورهای عضو می‌خواهد که ویزای دانشجویان اوکراینی و سایر دارندگان ویزای اوکراین را طولانی کنند.

۱۳. از رویکرد فعال دولتهای لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان، اسلواکی و مولداوی در بازنگه‌داشتن مرزهای خود و مکانیزمی برای تخلیه، پناهگاه، کمکهای اضطراری، کمکهای پزشکی و پناهندگی به مردمی که به‌خاطر جنگ در اوکراین و چشم‌انداز آزار و اذیت در آینده فرار کرده‌اند، از جمله هر دو اتباع اوکراین و غیر اوکراینی ارائه دهد.

۱۴. از تصویب سریع تحریم‌ها توسط شورا با هدف متقاعد کردن فدراسیون روسیه برای توقف حملات خود علیه اوکراین استقبال می‌کند. با این حال، با توجه به حملات اخیر، از جمله حملات علیه مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی، بر لزوم اتخاذ تحریم‌های شدید بیشتر تأکید می‌کند.

۱۵. برای گسترش دامنه تحریم‌ها و تحریم‌هایی که تضعیف استراتژیک اقتصاد و پایگاه صنعتی روسیه، به‌ویژه مجتمع نظامی-صنعتی، و در نتیجه توانایی فدراسیون روسیه برای تهدید امنیت بین‌المللی در آینده را هدف قرار می‌دهد و هم‌چنین برای گسترش تحریم‌ها به بلاروس بر اساس حمایت مستقیم این کشور از تهاجم روسیه به اوکراین؛ فراخوان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e38561bc-3f5a-49d6-944b-d958a1f2b61f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات