728 x 90

هفتمین روز تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با شعار« اعدام نکنید»

هفتمین روز تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام
هفتمین روز تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام

صبح امروز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱، در هفتمین روز تجمع اعتراضی، جمعی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قوه قضاییه تجمع کرده و به اعدام‌های گسترده اعتراض کردند.

خانواده‌های زندانیان که شامل مادران، فرزندان و اعضای خانواده زندانیان محکوم به اعدام هستند، شعار می‌دهند: «اعدام نکنید» آنها هم‌چنین با در دست داشتن پلاکاردهای نه به اعدام، اعدام نکنید، به حکم اعدام عزیزانشان اعتراض کردند.

لازم به یادآوری است که خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام، از روز ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، تاکنون ۷ تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها در مقابل دادگستری کرج، ساختمان قوه قضاییه تجمع کرده و خواهان لغو اعدام فرزندانشان شدند.

روز دوشنبه ۲۱شهریور ۱۴۰۱؛ در ششمین روز تجمع خانواده‌ها در مقابل قوه قضاییه با ممانعت مأموران امنیتی مواجه شد. مأموران انتظامی خانواده‌ها را تهدید کرده و به آنها گفتند همان‌طور که دیروز با شما برخورد کردیم امروز نیز اجازه تجمع در این محل ندارید.

نیروهای سرکوبگر انتظامی در همین روز به خانواده‌ها یورش برده و حدود  ۲۰نفر از تجمع‌کنندگان  را بازداشت کردند. هم‌چنین پلاکاردهای نه به اعدام که در دست خانواده‌ها بود توسط مأموران پاره و جمع شد.

در سومین روز تجمع یکی از فرزندان زندانیان اعدام شده سخنرانی کرده و چنین گفت:

هر چه کشته شد بس است. تا کی عزادار عزیزانمان باشیم. تا کی از ما بکشند و هیچ نگوییم. حقمان است فقیر بودیم؟ آیا کسی می‌تواند فقر را درک کند؟ هیچکس نمی‌خواهد بفهمد نداری یعنی چه مگر در این سرزمین زندگی نکرده‌اید؟ ما عزادار رشیدترین فرزندان آب و خاکمان هستیم. عزا داریم لب آسمان سیاه است نمی‌خواهیم بعد از این کس دیگری را از ما بکشند».

-هفتمین روز تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b874f1bf-b0ae-4b43-8053-669ffb82782a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات