728 x 90

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع کلاه ‌زردهای خوزستان

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع کلاه ‌زردهای خوزستان - آرشیو
هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع کلاه ‌زردهای خوزستان - آرشیو

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگران هفت‌تپه امروز یکشنبه اول تیرماه ۹۹ هفتمین روز اعتصاب خود را در محوطه کارخانه برگزار کردند. آنان تصمیم گرفتند به‌صورت شورایی روند اعتصاب را سازماندهی کنند. کارگران با حضور خود درباره چگونگی روند اعتصاب و خواست و مطالبات خود به گفتگو و مشاوره پرداختند.

تجمع کلاه‌ زردهای خوزستان

امروز یکشنبه اول تیر۹۹ جمعی از کارگران قرارداد معین برق خوزستان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

حاضران در تجمع گفتند: همه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به تبدیل وضعیت تا امروز اجرایی نشده است. ما به‌دلیل کرونا نتوانستیم به تهران بیاییم؛ اما با این اعتراض می‌خواهیم صدای نارضایتی خود را به گوش کارگزاران وزارت نیرو برسانیم.

به گفته آنها، به‌رغم اخذ مجوزهای لازم برای استخدام کلاه‌زردها، سازمان توانیر چارت خالی برای تبدیل وضعیت اپراتورها اختصاص نمی‌دهد.

تجمع امروز مقابل برق منطقه‌یی خوزستان برگزار شده است؛ تجمع‌کنندگان می‌گویند دیگر به‌صورت قراردادِ کار معین حاضر به کار نیستیم و طبق قانون باید قرارداد دائم شویم.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی پالایشگاههای خوزستان

روز شنبه ۳۱خرداد جمعی از کارگران پیمانی پالایشگاههای خوزستان اعتراضشان را نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با بیماری کووید۱۹ توسط کارفرمایان اعلام کردند.

کارگران گفتند: کرونا در خوزستان در وضعیت قرمز است با این وجود، بخش‌های مختلف صنعت و تولید هم‌چنان بدون وقفه مشغول فعالیت است.

آنها افزودند: ما بدون رعایت هیچ‌گونه اقدامات پیشگیرانه مشغول به کار هستیم؛ اغلب سرویس رفت و آمد نداریم و پیمانکار در این رابطه مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد؛ در مواردی که هم سرویس داریم، پنج نفر را کنار هم در یک اتوموبیل می‌نشانند و این مساله، ریسک خطر را بالا می‌برد.

این کارگران اضافه کردند: ماسک، الکل و ژل ضدعفونی‌کننده را با هزینه شخصی تهیه می‌کنیم آن هم در شرایطی که درآمد ما پیمانکارها پایین است و غالباً دستمزدمان را با تأخیر بسیار طولانی پرداخت می‌کنند.

تجمع نانوایان مقابل استانداری یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد

روز شنبه ۳۱خرداد، جمعی از صاحبان نانواییهای یاسوج دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

یکی از نانوایان حاضر در تجمع گفت: قیمت نان پایین است و مدتی است که خواستار افزایش قیمت نان هستیم در حالی که آرد را از شیراز تأمین می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم از کیفیت پایین نان به‌شدت گلایه دارند، افزود: کیفیت پایین نان به‌دلیل آرد آن است. آرد کارخانه یاسوج بی‌کیفیت است به همین دلیل کیفیت نان مورد انتقاد مردم است.

اعتراض کارگران کاشی اصفهان به بی‌حقوقی

روز شنبه ۳۱خرداد، کارگران کاشی اصفهان در نجف آباد، به‌دلیل بلاتکیفی‌شان، دست به تجمع و اعتراض زده‌اند.

کارگران کاشی اصفهان بارها به‌خاطر بلاتکلیفی مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. چرا که با وجود گذشت ماه‌ها از شروع فعالیت مجدد این کارخانه، هنوز حقوق کارگران این کارخانه معوق است.

تجمع اعتراضی اهالی روستای عباس‌آباد نهاوند

روز شنبه ۳۱خرداد، جمعی از اهالی روستای عباس‌آباد شهرستان نهاوند برای اعتراض به قطعی آب و بلاتکلیفی معیشتی مقابل استانداری همدان تجمع کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار رسانه‌ای گفت: ما اهل روستای عباس‌آباد و کارگر و دامدار هستیم که از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستیم.

او که دلیل اصلی تجمع را قطعی آب روستایشان می‌داند، اضافه کرد: در این روستا مراتعی داریم که از سال ۷۵ سندشان به نام روستای عباس‌آباد به ثبت رسیده است.

تجمع آبداران آبفار در مقابل استانداری خوزستان

شنبه ۳۱خرداد ۹۹ جمعی از آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی، بیمه‌ای و تمدید‌نشدن قرارداد خود، در مقابل ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2754343-2d82-4540-b98d-86f28c6d7121"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات