728 x 90

هفتادمین روز حمله روسیه به اوکراین - احیای کامل قلمرو از جمله کریمه

حمله موشکی به ایستگاه‌های قطار در اوکراین
حمله موشکی به ایستگاه‌های قطار در اوکراین

اوکراین به‌دنبال احیای کامل قلمرو از جمله کریمه است

توئیت کی‌یف ایندیپندنت - (۱۳اردیبهشت) زلنسکی: اوکراین به‌دنبال احیای کامل قلمرو از جمله کریمه است. 

زلنسکی: اوکراین به‌دنبال احیای کامل قلمرو از جمله کریمه است.

رئیس‌جمهور زلنسکی در سخنرانی در اجلاس شورای مدیر عامل WSJ در ۱۳اردیبهشت گفت، اهداف اوکراین توقف پیشروی روسیه، بازپس‌گیری قلمرو و بازگرداندن کل خاک اوکراین از طریق دیپلماسی است.

 

اوکراین پیروز خواهد شد

رویترز - بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه، در حالی‌که به وینستون چرچیل، رهبر زمان جنگ انگلستان برای تأکید بر حمایت خود از کی‌یف استفاده می‌کرد، به اوکراین گفت که معتقد است روسیه را شکست می‌دهد و "خطای عظیم"تهاجم کرملین را آشکار می‌سازد. بوریس جانسون به‌عنوان اولین رهبر غربی که از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴فوریه در پارلمان اوکراین سخنرانی می‌کند، به شجاعت این کشور در نابود کردن"افسانه شکست ناپذیری ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) درود فرستاد.

جانسون پس از ایستادن به احترام سرود ملی اوکراین و معرفی توسط سخنران، از طریق لینک ویدیویی به قانونگذاران گفت: «امروز یک پیام برای شما دارم: اوکراین پیروز خواهد شد، اوکراین آزاد خواهد شد». او با تکرار سخنانی که چرچیل در سال۱۹۴۰، هنگامی که انگلستان با تهدید اشغال شدن و شکست توسط آلمان نازی روبه‌رو بود، بیان کرد، گفت: «این بهترین ساعت اوکراین است که نسل‌های آینده آنرا به یاد می‌آورد و بازگو می‌کند.

جانسون از ۳۰۰میلیون پوند (۳۷۵ میلیون دلار) کمک نظامی بیشتر به اوکراین، از جمله تجهیزات جنگ الکترونیک و سیستم راداری برای کشف موقعیت توپخانه خبر داد. وی گفت: «نیروی به‌اصطلاح مقاومت ناپذیر ماشین جنگی پوتین، در برابر وطن‌پرستی و عشق به وطن اوکراین شکست‌خورده است. ما در کنار سایر دوستان شما به تأمین سلاح، کمکهای مالی و کمکهای بشردوستانه به اوکراین ادامه خواهیم داد تا زمانی که به هدف بلندمدت خود دست‌یابیم، که باید آن‌چنان اوکراین را تقویت کنیم که هیچ‌کس دیگر جرأت حمله به شما را نداشته باشد.

 

سفر رهبر اپوزیسیون آلمان به اوکراین

رویترز - ایرپین، اوکراین - رهبر اپوزیسیون آلمان روز سه‌شنبه با رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد و گفت که نبرد این کشور علیه مهاجمان روس مبارزه‌یی برای آزادی در همه جا است. او با این سفر فشار بر اولاف شولز صدراعظم آلمان برای حضور در پایتخت اوکراین را افزایش داد. اگر چه آلمان به یکی از بزرگترین تأمین کنندگان تسلیحات به کی‌یف تبدیل شده است، اما برلین به‌دلیل تردید قبل از ارسال تسلیحات سنگین و حمایت قبلی از گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مورد انتقاد قرار گرفته است. فردریش مرتز، رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان که در انتخابات سپتامبر گذشته قدرت را از دست داد، گفت که شولتز را در مورد سفرش به اوکراین که طی آن قبل از رفتن به کی‌یف برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از شهر ایرپین که بر اثر بمباران ویران شده بازدید کرده است، توجیه خواهد کرد. او در مورد خرابیها گفت: «اینها تصاویری نیستند که بتوان زود فراموش کرد. دیدن آن در تلویزیون کافی نیست: برای درک میزان فاجعه باید حضوراً آن را ببینید.

 

تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا شرکت‌های درون کشورهای عضو این اتحادیه را از خرید نفت روسیه منع می‌کند و هدف از آن نیز حذف تدریجی واردات نفت روسیه است. این جدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه پس از هفته‌ها مذاکره میان اعضای اتحادیه اروپا اعمال می‌شود در حالی که برخی از کشورهای اروپایی با پیامدهای اقتصادی چنین دست و پنجه نرم می‌کنند. آلمان، به‌رغم انتقادات فراوان اوکراین، در زمینه تحریم نفت روسیه پیشگام شده و مذاکرات در این زمینه را پیش می‌برد. وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته اعلام کرد که برلین واردات نفت روسیه را از ۳۵درصد در آغاز جنگ اوکراین ظرف هشت هفته به ۱۲درصد کاهش داده است.

 

حمله موشکی روسیه به ایستگاههای راه‌آهن اوکراین

حمله موشکی روسیه به ایستگاههای راه‌آهن اوکراین

 

حملات گسترده به شبکه ریلی اوکراین

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس الکساندر کامیشین، رئیس راه‌آهن اوکراین، اعلام کرد که روسیه روز سه‌شنبه به شش ایستگاه راه‌آهن در مناطق مرکزی و غربی کشور حمله کرده و خسارات سنگینی بر جای گذاشته است. به‌گفته او، بر اثر این حملات حرکت دست‌کم ۱۴ قطار دچار تأخیر شد. هم‌چنین والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپرو، گفت که روسیه زیرساخت‌های راه‌آهن در این منطقه را هدف حملات موشکی قرار داده و یک نفر نیز بر اثر این حملات زخمی شده است.

ارتش اوکراین هم گزارش داد خط آهن در منطقه کیرووهراد مورد حمله روس‌ها قرار گرفته است. راه‌آهن اوکراین در طول این جنگ نقش مهمی در جابه‌جایی مردم، کالاها و تسلیحات نظامی ایفا کرده در حالی که بسیاری از راههای شوسه و پل‌ها تخریب شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee10b3df-0f4c-4e41-8267-30641a50bd76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات