728 x 90

هفتاد و سومین روز جنگ در غزه - حوثی‌های یمن مسئولیت حمله پهپادی به دو کشتی را به‌عهده گرفتند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات هفتاد و سومین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود

چند خبر کوتاه از خبرگزاری فرانسه:

خبرگزاری فرانسه: دو آژانس دریانوردی گفتند که انفجار احتمالی روز دوشنبه به یک خط کشتیرانی کلیدی در نزدیکی یمن اصابت کرد که تازه‌ترین حادثه در آبراه حیاتی است که توسط حملات شورشیان حوثی مورد تهدید قرار گرفته است.
عملیات تجارت دریایی ارتش بریتانیا درباره وقوع یک انفجار احتمالی در نزدیکی کشتی‌ای که از تنگه باب‌المندب می‌گذرد هشدار داد.
خبرگزاری فرانسه: وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه اعلام کرد که از روز گذشته دستکم ۱۱۰فلسطینی در حملات اسراییل به بخش شمالی این منطقه کشته شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه: حماس کانون تهاجم بی‌امان اسراییل به غزه بوده است، اما با داشتن منابع مالی انعطاف پذیر و متنوع، انتظار می‌رود که برای طولانی کردن درگیری، ذخیره جنگی قابل توجهی در اختیار داشته باشد.
جسیکا دیویس، رئیس گروه کانادایی اطلاعات تهدید (Insight Threat Intelligence) به خبرگزاری فرانسه گفت: حماس از نظر مالی مستحکم است.
او افزود که این منابع شامل تجارتهای کوچک و املاک و مستغلات در کشورهایی مانند ترکیه، سودان و الجزایر است.

 

حمله حوثیهای یمن به دو کشتی 

حوثیهای یمن می‌گویند که به دو کشتی سوان آتلانتیک و ام.اس.سی کلارا (SWAN ATLANTIC و MSC CLARA) حمله کردند
حوثی‌های یمن مسئولیت حمله به دو کشتی با هواپیماهای بدون سرنشین را برعهده گرفتند.
خط کشتیرانی کانتینری تایوانی ایویرگرین (Evergreen) روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است به‌طور موقت پذیرش محموله‌های اسراییلی را متوقف کند و به کشتی‌های کانتینری خود دستور داد تا حرکت در دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.
رویترز: وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون حدود ۱۹۴۵۳نفر در حملات اسراییل به غزه کشته و ۵۲۲۸۶نفر زخمی شده‌اند.

 

آخرین آمار کشته‌های مردم فلسطین در غزه

سایت سی.ان.ان - دوشنبه ۲۷آذر نوشت: وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله می‌گوید ۷۰درصد فلسطینی‌هایی که در غزه کشته شده‌اند زن و کودک هستند.

خبرگزاری رویترز- دوشنبه ۲۷آذر نوشت: به‌گفته مقامات بهداشتی فلسطین در غزه، از ۷ اکتبر حدود ۱۹۰۰۰فلسطینی کشته شده‌اند.
این وزارتخانه گفت که بیش از ۳۰۰کارمند بخش بهداشت، ۸۶روزنامه‌نگار، ۱۳۵کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک و تقریباً ۳۵خدمه دفاع مدنی در شمار کشته‌شدگان هستند.
این وزارتخانه افزود که بر اساس گزارشها، بیش از ۵۱۱۰۰نفر زخمی شده‌اند و شماری از افراد دیگر مفقود هستند.
این وزارتخانه در گزارش خود ادامه داد که از ۳۶بیمارستان فقط ۸بیمارستان در این منطقه فعال هستند و نرخ بیماران بستری در بخش‌های بستری به ۲۰۶درصد و در بخش‌های مراقبت ویژه به ۲۵۰درصد افزایش یافته است.

مقامات اسراییلی می‌گویند که از آغاز عملیات زمینی تاکنون ۱۲۱سرباز کشته شده‌اند

 

از شروع جنگ ۲۲۰۰۰هدف در غزه هدف قرار داده است

سایت سی.ان.ان: تا هفته گذشته (۱۰ دسامبر)، ارتش اسراییل اعلام کرد که از زمان حمله حماس به اسراییل در ۷ اکتبر، بیش از ۲۲۰۰۰هدف را در غزه هدف قرار داده است.

 

انتقاد سازمان جهانی بهداشت از "تخریب" بیمارستان در شمال غزه

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی رئیس سازمان بهداشت جهانی: حملات به بیمارستانها، پرسنل بهداشتی و بیماران در غزه باید پایان یابد.
تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی: «سازمان جهانی بهداشت از تخریب مؤثر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی چند روز گذشته که آن را از توان کار انداخته است و منجر به مرگ حداقل ۸بیمار شده، وحشت‌زده است.
بر اساس گزارشات بسیاری از کارکنان بهداشتی بازداشت شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن بشکل فوری در حال جستجوی اطلاعات درباره وضعیت آنها هستند.
ما متوجه شدیم که بسیاری از بیماران با قبول خطر بزرگی برای سلامت و ایمنی خود مجبور به خروج شدند و آمبولانس‌ها قادر به رسیدن به مرکز نبودند.

وی افزود: ما به‌شدت نگران رفاه آوارگان داخلی هستیم که بنا بر گزارشها در ساختمان بیمارستان پناه گرفته‌اند.
سیستم بهداشتی غزه قبلاً به زانو درآمده بود و از دست دادن یک بیمارستان حتی با حداقل کارکرد دیگر ضربه سخت و شدیدی است.

حملات به بیمارستانها، پرسنل بهداشتی و بیماران باید پایان یابد. هم‌اکنون آتش بس»

 

سفر آستین وزیر دفاع آمریکا به اسراییل

سایت سی.ان.ان: آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه از اسراییل بازدید می‌کند همزمان کاخ‌سفید نتانیاهو را برای تغییر استراتژی تحت فشار قرار می‌دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز دوشنبه به اسراییل سفر می‌کند تا ارزیابی واضح تری از مقامات اسراییلی در مورد عملیات نظامی آنها دریافت کند، در بحبوحه تشدید اختلاف بین جو بایدن، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل بر سر تلفات غیرنظامیان در غزه، آستین آخرین مقام دولتی است که از اسراییل بازدید می‌کند...

بایدن در سطح داخلی و بین‌المللی تحت فشار فزاینده‌یی قرار دارد تا نتانیاهو را از بمباران سنگین غزه دور کند، این بمبارانها اعتراض جهانی را برانگیخته و خواستار آتش‌بس پایدار شده است.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون هفته گذشته گفت که ژنرال سی کیو براون جونیور، رئیس ستاد مشترک ارتش نیز در اسراییل خواهد بود و به آستین برای دیدار با مقامات ارشد اسراییلی خواهد پیوست.

این مقام دفاعی گفت که گفتگوهای آستین بر ارزیابی کمپین نظامی تا به امروز، نقاط عطف عملیاتی خاص که باید به دست آیند متمرکز خواهد بود و افزود که ما انتظار داریم هر شریکی برای آنچه در آینده خواهد آمد برنامه‌ریزی کند.
سفر آستین پس از سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به تل آویو و تنها چند روز پس از اظهارات صریح بایدن مبنی بر درخواست از اسراییل برای حفاظت از غیرنظامیان غزه انجام می‌شود.

 

 

محکوم کردن کشتن فلسطینی‌ها در غزه

لرد طارق احمد وزیر بریتانیا در امور خاورمیانه در شبکه ایکس نوشت: اسراییل باید به قانون حقوق‌بشر پایبند باشد، یک آتش‌بس پایدار که منجر به صلح پایدار شود، به فوریت مورد نیاز است.

لرد طارق احمد وزیر بریتانیا در امور خاورمیانه: «از کشته شدن غیرنظامیانی که به کلیسایی در شمال غزه پناه می‌برند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند، شوکه شدم. این تراژدی دیگری در غزه است. اسراییل باید به قانون حقوق‌بشر پایبند باشد. غیرنظامیان باید محافظت شوند. یک آتش‌بس پایدار که منجر به صلح پایدار شود، به فوریت مورد نیاز است».

 

اسراییل با درخواست‌های جدیدی برای آتش‌بس مواجه است.

آسوشیتدپرس: اسراییل پس از آن‌که قتل گروگانها زنگ خطر را در مورد رفتارش در غزه به صدا درآورد، با درخواست‌های جدیدی برای آتش‌بس مواجه شد.

دولت اسراییل روز یکشنبه پس از یک رشته تیراندازی، از جمله کشتن اشتباه سه گروگان اسراییلی که نگرانی‌های جهانی را در مورد این رفتار برانگیخت، با درخواست‌های برخی از نزدیک‌ترین متحدان اروپایی خود برای آتش‌بس در جنگ ۱۰ هفته‌یی غزه مواجه شد. .

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل گفته است که اسراییل «تا آخر» با هدف از بین بردن حماس به جنگ ادامه خواهد داد... .

دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسراییل گفت که در همین حال، اسراییل به‌صورت دفاعی به اهداف حزب‌الله در لبنان حمله کرده است.

او افزود که این گروه حملات علیه اسراییل را تشدید کرده است و غیرنظامیان و سربازان را کشته و بیش از ۸۰۰۰۰اسراییلی را از خانه‌های خود آواره کرده است.

هاگاری در بیانیه‌یی گفت: «حزب‌الله – نیابتی ایران – لبنان را به جنگی غیرضروری می‌کشاند که عواقب مخربی برای مردم لبنان خواهد داشت». این جنگی است که آنها سزاوار آن نیستند»... .

 

اخبار کوتاه از رویترز:

  • امارات متحده عربی مجدداً خواستار توقف درگیریها و اجازه نظارت سازمان ملل بر ارسال کمکها به منطقه تحت کنترل حماس شد...
  • خبرگزاری رویترز: نیروهای اسراییلی شمال و جنوب نوار غزه را مورد حملات قرار دادند یک بیمارستان مورد اصابت قرار گرفت
  • مقامات فلسطینی می‌گویند اسراییل حملاتی را در سراسر نوار غزه انجام داده و به اردوگاه پناهندگان، بیمارستان و آپارتمانها حمله می‌کند.
  • گذرگاه کرم شالوم بین اسراییل و غزه برای اولین بار برای کمک باز شد
  • نیروهای اسراییلی روز یکشنبه حملات مرگباری را از شمال تا جنوب نوار غزه انجام دادند به‌گفته مقامات فلسطینی، رسانه‌ها و شاهدان عینی نیروهای اسراییلی به یک اردوگاه پناهندگان در شمال، یک بیمارستان در جنوب حمله کردند و یک دختر نوجوان را که قبلاً پای خود را از دست داده بود، کشتند.
  • سخنگوی وزارت بهداشت غزه به رویترز گفت: حملات اسراییل به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه روز یکشنبه ۹۰فلسطینی را کشت.
  • رادیو حماس الاقصی گفت که حمله موشکی دیگری به خانه‌یی متعلق به خانواده شهاب ۲۴ کشته بر جای گذاشت. یکی از مقامات این گروه به رویترز گفت، پسر داوود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی متحد حماس، در میان کشته‌شدگان است.
  • یک پزشک گفت که دهها نفر در خانه خانواده شهاب و ساختمانهای مجاور کشته یا زخمی شده‌اند.
  • وی در تماس تلفنی گفت: «ما معتقدیم تعداد افراد کشته شده زیر آوار بسیار زیاد است، اما به‌دلیل شدت آتش اسراییل راهی برای برداشتن آوار و بازیابی آنها وجود ندارد».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/086aeb7d-6aee-47a0-b257-0a11d5cb62a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات