728 x 90

هفت سناتور آمریکایی از بایدن خواستند به رئیسی و هیأت همراهش ویزای ورود به آمریکا داده نشود

نامه هفت سناتور آمریکا به جو بایدن
نامه هفت سناتور آمریکا به جو بایدن

بنا به گزارش سایت تام کاتن سه‌شنبه ۱۱مرداد هفت سناتور آمریکا شامل سناتورها تام کاتن، ریک اسکات، مارکو روبیو، چاک گراسلی، جونی ارنست، مارشا بلکبرن و تد کروز طی نامه‌یی به جو بایدن، خواستار عدم صدور ویزا برای رئیسی و هیأت همراهش برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شدند.

سناتورهای آمریکایی در این نامه تأکید کردند سابقه رئیسی به‌عنوان ناقض حقوق‌بشر دیرینه و روشن است. رئیسی در سال۱۳۶۷ در حالی که معاون دادستان تهران بود در کمیسیون اعدام حضور داشت و زندانیان را بدون حق تجدید نظر یا محاکمه عادلانه به اعدام محکوم کرد».

آنها نوشتند اگر گزارشهای اخیر مبنی بر این‌که رئیسی قصد دارد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند، صحت داشته باشد، کاخ‌سفید باید رئیسی و سایر مقامات ایرانی را از صدور روادید برای حضور در مجمع عمومی محروم کند. اجازه دادن به رئیسی برای سفر به ایالات متحده - در حالی که عوامل وی فعالانه برای ترور مقامات ارشد آمریکایی در خاک ایالات متحده تلاش می‌کنند - با توجه به حضور احتمالی عوامل سپاه در هیأت ایرانی، امنیت ملی ما را به‌شدت به خطر می‌اندازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1f6031d-47ea-4911-b438-3944bab2b394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات