728 x 90

هفت اعدام جنایتکارانه در زندانهای گوهردشت و قزل‌حصار و اعتراض خانواده‌های خشمگین

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

هفت اعدام جنایتکارانه در زندانهای گوهردشت و قزل‌حصار و اعتراض خانواده‌های خشمگین

یورش نیروهای سرکوبگر و تیراندازی به سمت خانواده‌های معترض در مقابل زندان قزل‌حصار

در موج جدید اعدامها، از ابتدای هفته گذشته دست کم ۶۷ زندانی اعدام شده‌اند

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای درصدد است از فوران خشم ملت جلوگیری کند. اما فاشیسم دینی از سرنگونی گریزی ندارد. حسابرسی از سردمداران رژیم نزدیک است

 

بامداد امروز چهارشنبه ۲۰اردیبهشت، دژخیمان خامنه‌ای ۴ زندانی را در زندان گوهردشت و سه زندانی را در زندان قزل‌حصار حلق‌آویز کردند. دو تن از آنها از ۹سال پیش در زندان بودند. همزمان صبح امروز یک زندانی دیگر در کرمانشاه حلق‌آویز شد.

از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه خانواده و بستگان زندانیانی که در زندان قزل‌حصار برای اعدام برده شدند مقابل زندان تجمع کرده و علیه اعدام فرزندانشان دست به اعتراض زدند. نیروهای سرکوبگر با باتون و گاز اشک‌آور و شلیک هوایی به آنها یورش بردند و با پینت‌بال به آنها شلیک کردند، خانواده‌ها با فریادهای «بی‌شرفها» و با پرتاب سنگ به مقابله پرداختند. یکی از معترضان در اثر ضرب و شتم شدید به بیمارستان منتقل شد.

روز گذشته یک هموطن زندانی بلوچ به‌نام نجم‌الدین اسحاق‌زهی در زندان سمنان به‌دار آویخته شد. روز قبل از آن هم در دزفول یک زندانی به‌خاطر هلاکت یک مأمور انتظامی در مرداد ۱۴۰۰ اعدام شد. به این ترتیب در موج جدید اعدامها که از هفته گذشته آغاز شده است، دست‌کم ۶۷ زندانی از جمله ۲۶ هموطن بلوچ اعدام شده‌اند.

خانم مریم رجوی با درود به خانواده‌هایی که در برابر اعدام دست به اعتراض زده‌اند گفت خامنه‌ای با موج جدید اعدامها درصدد است از فوران خشم ملتی که خواهان سرنگونی این رژیم است، جلوگیری کند. بیهوده است، فاشیسم دینی از سرنگونی محتوم گریزی ندارد. این خون‌ریزیهای بی‌حساب سوخت قیام خلق را مضاعف می‌کند. حسابرسی از سردمداران رژیم نزدیک است.

خانم رجوی بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری و مؤثر در برابر موج اعدامها و نجات جان زندانیان زیر حکم اعدام فراخواند و گفت بی‌عملی در مقابل ۴دهه جنایت مستمر علیه بشریت توسط این رژیم، در تعارض شدید و آشکار با اصول و پایه‌هایی است که ملل متحد و اتحادیه اروپا بر آن بنا شده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۰ می‌۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e312191d-5223-4444-896a-9860cc24931c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات