728 x 90

هشدار یونان به نفتکش‌هایش در رابطه با نزدیک شدن به آبهای ایران

کشتی نفتکش
کشتی نفتکش

به‌دنبال توقیف دو نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران در هفته گذشته، وزیر کشتیرانی یونان به نفتکش‌هایی که با پرچم این کشور حرکت می‌کنند هشدار داد که به آب‌های ایران نزدیک نشوند.
روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه ۹خرداد نوشت: یوآنیس پلاکیوتاکیس وزیر کشتیرانی یونان به نفتکش‌های حامل پرچم یونان هشدار داده شده که به آب‌های ایران نزدیک نشوند. تقریباً یک چهارم نفتکش‌های عظیم جهان با پرچم یونان تردد می‌کنند و روز دوشنبه افزایش تنشها بین یونان و رژیم ایران باعث افزایش قیمت نفت به ۱۲۰دلار افزایش یافت.
از این پیش‌تر، دولت یونان توقیف نفتکش‌هایش توسط رژیم ایران را دزدی دریایی خوانده است. فرانسه نیز اقدام رژیم ایران را محکوم کرده و اتحادیه اروپا هم در مورد توقیف نفتکش‌های یونانی ابراز نگرانی عمیق کرده بود.

 

روز گذشته آنتونی بلینکن خواستار آزادی فوری کشتی‌ها و خدمه یونانی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۹خرداد توقیف غیرقابل توجیه دو نفتکش با پرچم یونان توسط سپاه پاسداران رژیم ایران را محکوم کرد.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۹خرداد نوشت، آنتونی بلینکن در گفتگوی تلفنی با نیکوس دِندیاس همتای یونانی خود گفت، ادامه مزاحمت رژیم ایران برای کشتی‌ها و دست‌درازی به حقوق و آزادی عبور و مرور دریایی تهدیدی برای امنیت دریانوردی و اقتصاد جهانی است.
وزیران خارجه آمریکا و یونان در ادامه از رژیم ایران خواستند که فوراً نفتکش‌های توقیف شده، محموله‌ها و خدمه آنها را آزاد کند.
فرانسه نیز این اقدام رژیم ایران را محکوم کرده و اتحادیه اروپا هم در مورد توقیف نفتکش‌های یونانی ابراز نگرانی عمیق کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ac4d4ca-726f-4f64-9d3e-d414abe5c0c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات