728 x 90

هشدار گوگل: نفوذ شبکه سایبری رژیم ایران در خاورمیانه

حملات سایبری
حملات سایبری

واحد امنیت سایبری گوگل «مندیانت» بار دیگر نسبت به خطر نفوذ هکرهای وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران در شبکه‌های کامپیوتری کشورهای مختلف خاورمیانه هشدار داد.
مندیانت عصر روز پنجشنبه ۲۹شهریور با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد که شبکه‌یی با نام «سی ۱۸۶۰» که به رژیم ایران و به احتمال زیاد به وزارت اطلاعات این رژیم وابسته است در عملیات پیچیده سایبری برای هک و نفوذ در شبکه‌های کامپیوتری مؤسسات دولتی و شرکتهای مخابراتی و ارتباطی در سراسر خاورمیانه فعال است.
به گفته مندیانت، فعالیت‌های این گروه هکری هم‌چنین با گروهی که مسئول حملات سایبری به آلبانی در سال ۲۰۲۲، شناخته شده، شباهت بسیاری دارد. اما فعالیت اصلی آنها نفوذ مخفیانه در شبکه‌های ارتباطی به‌منظور دسترسی پایدار و درازمدت به اطلاعات از طریق رخنه‌های امنیتی در سیستم عامل ویندوز، نرم‌افزارهای ضد ویروس و هم‌چنین مهندسی معکوس در آن برای فعالیت‌های جاسوسی است.
اطلاعیه مندیانت هم‌چنین با تأکید بر افزایش تنشها در خاورمیانه اضافه می‌کند که این شبکه وابسته به وزارت اطلاعات ایران می‌تواند فعالیت‌های مخربی را در محیط سایبری انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9b8656c-664f-4a27-99a9-4e365eb70e07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات