728 x 90

هشدار کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای توقف اعدام در ایران

ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سارمان ملل
ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سارمان ملل

ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سارمان ملل که روز چهارشنبه سوم خرداد در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، ضمن هشدار برای توقف اعدامها در ایران گفت: در ایران، آزار و اذیت زنان عملاً تشدید شده است. من هم‌چنین از ادامه استفاده از مجازات اعدام در تعداد قابل توجه ابراز انزجار می‌کنم. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که فوراً این اعدامها را متوقف کند.

ولکر تورک در این راستا افزود که زنان و دختران، توسط مقامات نظام حاکم بر ایران با مجازات‌های اجتماعی و اقتصادی سخت‌گیرانه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند تا ناگزیر به رعایت قوانین تبعیض‌آمیز حجاب اجباری، بشوند.

وی از مقام‌های رژیم حاکم بر ایران خواست تا به خواسته مردم ایران برای انجام «تغییرات» توجه کنند.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، گفت که این تغییرات در ایران باید با لغو «قوانینی که پای‌بند نبودن به رعایت حجاب اجباری را جرم می‌انگارد» آغاز بشود.

او هم‌چنین درخواست کرد که رژیم ایران از صدور حکم اعدام علیه معترضان خودداری کند.

 

رژیم ایران به‌تازگی لایحه‌یی را به مجلس ارائه داد که در صورت تصویب و اجرایی شدن، بر پایه‌اش مجموعه‌یی از «مجازات‌های تشدید‌شده» مشتمل بر جریمه مالی و محرومیت‌های اجتماعی، بر کسانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، اعمال شود.

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب معترضان و نقض حقوق‌بشر در ایران تاکنون ۲۱۶فرد حقیقی و ۳۷نهاد رژیم ایران را تحریم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67beef25-abce-4dd0-9883-05745605704a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات