728 x 90

هشدار چهار وزارتخانه آمریکا به جامعه بین‌المللی درباره خطر فعالیت‌های پهپادی رژیم ایران

پهپادهای ساخت رژیم ایران بر فراز اوکراین
پهپادهای ساخت رژیم ایران بر فراز اوکراین

وزارتخانه‌های امور خارجه، دادگستری، بازرگانی، و خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه ۱۹خرداد، در یک موضع‌گیری نسبت پیامدهای فعالیت‌های در زمینه تهیه و توسعه پهپاد توسط رژیم ایران هشدار داد.
این وزارت‌خانه‌ها اعلام کردند به صادر کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، و مؤسسات مالی توصیه شده است تا به التزامات قانونی و کنترل فعالیت‌های مربوط به پهپادهای ساخت رژیم ایران پایبند پاشند.
وزارت دادگستری نیز در همین رابطه از استخدام ۲۵ دادستان جدید در بخش امنیت ملی به‌منظور تحقیق و رسیدگی به دور زدن تحریم‌ها، نقض کنترل صادرات، و جرایم اقتصادی مشابه خبر داد.
پیش از این کاخ‌سفید اعلام کرد رژیم ایران به‌رغم ادعاهای فریبکارانه خود ولی هم‌چنان به ارسال «جنگ‌افزارهای مرگبار» به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ادامه می‌دهد.

 

روز گذشته ۱۹خرداد ۳۵نماینده کنگره آمریکا با ارسال یک نامه دو حزبی به سران انگلستان، فرانسه و آلمان نوشتند روند مکانیزم ماشه را طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه رژیم ایران فعال کنید. مماشات با یک رژیم متخاصم به صلح منجر نمی‌شود بلکه به تهدیدهای بزرگتری برای صلح و امنیت بین‌المللی دامن می‌زند.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶خرداد اعلام کرد: دفتر کنترل داراییهای خارجی شبکه‌ای متشکل از ۷فرد و شش نهاد در ایران، چین و هنگ کنگ را در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران تحریم کرد.

این تحریم‌ها همزمان با اعلام رونمایی از یک موشک جدید رژیم توسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d896508e-a0b2-45df-b89a-5451768b7621"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات