728 x 90

هشدار نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیرامون اقدامات رژیم ایران در آستانه انتخابات در این کشور

انتخابات آمریکا - عکس از ٰآرشیو
انتخابات آمریکا - عکس از ٰآرشیو

جدیدترین ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا که روز سه‌شنبه اول آبان منتشر شد حاوی هشدار پیرامون اقدامات دشمنان آمریکا از جمله رژیم ایران در آستانه انتخابات این کشور است.
مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی خود اعلام کردند که تلاش دشمنان آمریکا برای ایجاد تفرقه و پراکندن بذر بی‌اعتمادی میان آمریکایی‌ها تشدید شده است و در مورد انجام اقدامات اضافی برای ایجاد خشونت‌های مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آتی هشدار دادند.
بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازیگران خارجی به‌ویژه رژیم ایران، روسیه و چین، هم‌چنان به تناسب منافعشان درصدد اشاعه روایت‌های تفرقه‌انگیز برای ایجاد نفاق بین آمریکایی‌ها و تضعیف اعتماد به نظام دموکراتیک ایالات متحده هستند.
جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که حکومت ایران نیز ممکن است برای ایجاد خشونت و اغتشاش دست به چنین تحریکاتی بزند. تحرکاتی که به‌نظر می‌رسد تمرکز فزاینده دشمنان ایالات متحده بر ساعت‌ها، روزها و هفته‌های پس از پایان رأی‌گیری باشد؛ هنگامی که مقام‌ها و مسئولان محلی و ایالتی روند شمارش و تأیید آرا را آغاز می‌کنند.
یک مقام اطلاعاتی به‌شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت: «احتمالاً دشمنان ایالات متحده به‌سرعت روایت‌های نادرست یا محتواهایی را پخش می‌کنند که فکر می‌کنند موجب سردرگمی در ارتباط با انتخابات می‌شود، مانند ادعای وقوع تخلفات انتخاباتی. .
روسیه، ایران و چین ممکن است پنجره‌ای از آسیب‌پذیری را برای پخش اطلاعات نادرست یا تحریک یا دامن‌زدن به اعتراضها و تهدیدها ببینند، که به‌محض بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری آغاز می‌شود و تا ۶ ژانویه، که نتیجه در نشست مشترک کنگره تأیید می‌شود، ادامه می‌یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b09aeb2-b2fe-42cb-975d-6dac8fa4d313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات