728 x 90

هشدار نمایندگان کنگره آمریکا درباره عادی‌سازی روابط با اسد

مایکل مک کال - جو ویلسون
مایکل مک کال - جو ویلسون

یک گروه دو حزبی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه لایحه‌ای که روز پنجشنبه ۲۱اردیبهشت آنرا علنی کردند خواهان منع دولت آمریکا از به‌رسمیت شناختن بشار اسد به‌عنوان رئیس‌جمهور سوریه شدند.
به‌گزارش رویترز به‌تاریخ ۲۱اردیبهشت، این لایحه که توسط مایکل مک کال؛ رئیس کمیته روابط خارجی کنگره و جو ویلسون، رئیس کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی ارائه شد با هدف اعمال تحریم‌ها در هشداری به دیگر کشورهایی است که روابط خود با اسد را عادی می‌کنند.
رویترز نیز در گزارشی به‌نقل از یکی از کارمندان ارشد کنگره که روی این لایحه کار می‌کرد نوشت که استیو کوهن و ویسنته گونزالس از دموکرات ها از دیگر حامیان این لایحه هستند.

 

خاطرنشان می‌شود مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز ۲۵فروردین در توئیتی نوشت: «اسد در حال بمباران مردم سوریه و تضعیف ثبات منطقه است. عادی‌سازی اکنون باعث مشروعیت دادن به او به‌عنوان رئیس یک دولت تروریستی [تولیدگر] مواد مخدر شده و باعث استقرار رژیم ایران در سوریه می‌شود. بازگرداندن او به اتحادیه عرب یک خطای راهبردی است و کشورها باید همین حالا از این مسأله عقب بکشند».

 

خبرگزاری رویترز در همین روز در گزارشی درباره عادیسازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسد نوشت: اردن بدنبال طرح صلح عربی برای پایان دادن به درگیری سوریه می‌باشد.
به گفته یک منبع آگاه نسبت به موضوع ، اردن پیش از نشست روز جمعه برای بحث در مورد پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب گفت که در حال اجرای طرح صلح مشترک عربی است که می تواند به پیامدهای ویرانگر درگیری بیش از یک دهه سوریه پایان دهد.
وی افزود: این طرح در نشستی که عربستان سعودی در جده با حضور وزرای خارجه عراق، اردن، مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس میزبانی می‌کند، مورد بحث قرار خواهد گرفت تا در مورد ایفای نقش پیشرو عربی پس از سال‌ها تلاش‌های بین‌المللی شکست خورده برای حل مشکل درگیری خونین بحث شود.... مقامی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که پادشاهی پیشنهاد تشکیل یک گروه مشترک عربی را داده بود که «مستقیماً با دولت سوریه درگیر یک طرح مفصل برای پایان دادن به درگیری خواهد شد»....

 

ائتلاف اپوزیسیون ملی سوریه کارزاری را با عنوان نه به عادیسازی روابط با اسد جنایتکار" راه‌اندازی کرد و بر ادامه انقلاب تا سرنگونی رژیم اسد و حسابرسی از سران آن تأکید ورزید.

این کارزار چندین روز ادامه دارد تا برای آغاز تظاهرات انقلابی گسترده در روز یکشنبه آینده در هر یک از مناطق آزاد شده سوریه و تعدادی از کشورهای اروپایی آماده شوند... . ائتلاف ملی سوریه از برادران و دوستان مردم سوریه خواست تا این رژیم را در قبال جنایاتش مورد حسابرسی قرار دهند.

ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد که بر اصول انقلاب ثابت قدم بوده و با امکانات موجود برای تحقق هدف خود برای ساختن سوریه آزاد کار خواهد کرد (سایت ائتلاف ملی سوریه -اول اردیبهشت ۱۴۰۲).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e26218b-80d6-4e6d-a93a-6b9597f82ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات