728 x 90

هشدار مایک پمپئو به رژیم ایران: ریسک درگیری نظامی را در خلیج‌فارس بالا نبرید

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: برای امن کردن تنگه هرمز از بیش از ۶۰کشور دعوت شده تا دریانوردی و کشتیرانی، امنیت داشته باشند. بنابراین استرالیا هم می‌تواند به انواع راهها به این همیاری بپیوندد چون ارتشی به‌شدت قدرتمند و پیشرفته دارد و امکانات زیادی را می‌تواند مستقر کند.

 

مایک پمپئو افزود: ما می‌خواهیم تضمین کنیم که ما یک برنامه جامع داریم، رژیم ایران اگر کاری بکند اول باید یک درگیری نظامی را ریسک کند. دوم این‌که ما اقتصاد استرالیا و ژاپن و کره جنوبی را حفاظت می‌کنیم که هر کدامشان بستگی به کشتیرانی امن در این تنگه هرمز دارد.

 

انگلستان روز دوشنبه ۱۴مرداد اعلام کرد به مأموریت امنیتی دریایی به فرماندهی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد تا از کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کنند حفاظت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بن والاس وزیر دفاع انگلستان به خبرنگاران گفت ما امیدواریم در امتداد آمریکا و سایرین یک راه‌حل بین‌المللی برای مشکلات در تنگه هرمز پیدا کنیم.

یک منبع امنیتی انگستان گفت تمرکز مأموریت جدید حفاظت امنیت کشتیرانی خواهد بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90878597-5a39-4962-8eb2-87c0bc821fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات