728 x 90

هشدار فرانسه آلمان انگلستان در ارتباط با نقض توافق اتمی توسط رژیم ایران

تروئیکای اروپایی
تروئیکای اروپایی

تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان، انگلستان) امروز ۲۸مرداد ۱۴۰۰ طی بیانیه مشترکی نسبت به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی اتمی در ارتباط با نقض توافق اتمی توسط رژیم ایران، از این رژیم خواستند فورا این فعالیتها را متوقف کند. در این بیانیه آمده است:

ما، دولتهای فرانسه، آلمان و انگلستان، با نگرانی شدید از تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اطلاع پیدا کردیم. گزارشهایی که تأیید می‌کند که ایران برای اولین بار فلز اورانیوم غنی‌شده تا ۲۰درصد تولید کرده و ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده تا ۶۰درصد خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که این موارد نقض جدی تعهدات ایران مطابق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. هر دو اقدام گامهای کلیدی در تولید سلاح اتمی هستند و ایران هیچ نیاز معتبر غیرنظامی به هیچ‌یک از این اقدامات ندارد. نگرانی‌های ما با این واقعیت عمیق‌تر شده است که ایران دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به‌واسطه خروج از ترتیبات نظارتی توافق شده در برجام و توقف اجرای پروتکل الحاقی محدود کرده است.

با توجه به این‌که مذاکرات در وین به درخواست تهران اکنون به مدت دو ماه متوقف شده است و هنوز (رژیم) ایران به تاریخی برای از سرگیری آنها متعهد نشده است، فعالیت‌های ایران بیش از پیش نگران‌کننده است. در حالی که ایران از مذاکره امتناع می‌کند، به جای آن اقداماتی می‌کند که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند.

ایران باید بدون فوت وقت همه فعالیت‌های خود را که مغایر با برجام است، متوقف کند. ما از ایران مصرانه می‌خواهیم در سریع‌ترین وقت ممکن به مذاکرات وین بازگردد، با این چشم‌انداز که مذاکرات را به نتیجه سریع و موفقیت‌آمیزی برسانیم. ما مکرراً تأکید کرده‌ایم که زمان به نفع هیچکس نیست (سایت دولت انگلستان ۲۸مرداد ۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2064fe43-0517-4d8b-83a6-0c1762db9107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات