728 x 90

هشدار سونامی بعد از زمین‌لرزه ۷.۸ریشتری در جزایر کوریل روسیه

زمین لرزه در روسیه
زمین لرزه در روسیه

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ نوشت: مقامات آمریکا روز چهارشنبه پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ در مقیاس ریشتر در جزایر کوریل روسیه، هشدارهای مربوط به سونامی را اعلام کردند، اما مقامات هواشناسی در ژاپن هیچ هشداری صادر نکردند، گرچه آنها گفتند که ممکن است تغییرات جزیی جزر و مدی روی دهد.

 

هم‌چنین اداره ملی اقیانوسیه و جوی آمریکا گفت: یک هشدار سونامی برای ایالت هاوایی صادر شده است، در حالی که آژانس دیگری به نام مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام گفت: این زمین‌لرزه پتانسیل ایجاد سونامی مخرب را داشته است.

این زمین‌لرزه در ۲۱۳کیلومتری جنوب شرقی منطقه سورو و در عمق ۵۶.۷کیلومتری زمین در نزدیکی سواحل جزایر کوریل روسیه به‌وقوع پیوست.

 

آشنایی بیشتر با جزایر کوریل:

جزایر کوریل مجمع‌الجزایری آتشفشانی در استان ساخالین در روسیه است. طول تقریبی آن ۱۳۰۰کیلومتر و از شمال شرقی هوکایدو در ژاپن تا کامچاتکا در روسیه کشیده ‌شده‌است و دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا می‌سازد. ۵۶جزیره و شمار بسیاری از صخره‌های کوچک این مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند. مساحت کل خشکی‌های جزایر کوریل ۱۵،۶۰۰کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود ۱۹،۰۰۰نفر دارد. این جزایر در منطقه‌یی میان روسیه و نزدیک به کشور ژاپن واقع شده است.

کشور ژاپن مدعی دو جزیرهٔ بزرگ جنوبی است و آنها را بخشی از خاک خود می‌داند. این اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث بروز مناقشه‌ای بین دو کشور ژاپن و روسیه شده‌ است.

جزایر کوریل

جزایر کوریل

 

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1937a42-df87-4543-aaea-ac132aae8c2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات