728 x 90

هشدار سناتور بیل هگرتی و دو عضو کنگره در مورد شبکه نفوذی رژیم ایران در آمریکا

سناتور بیل هگرتی و نمایندگان کنگره کوین هرن و جو ویلسون
سناتور بیل هگرتی و نمایندگان کنگره کوین هرن و جو ویلسون

سناتور هگرتی و نمایندگان کنگره کوین هرن و جو ویلسون از کاخ‌سفید خواستند در مورد اسناد حساسی که به تهران تایمز درز کرده است، پاسخ بدهد.

نامه سناتور هگرتی و نمایندگان کنگره هرن و ویلسون در سایت سنای آمریکا به‌تاریخ ۶مهر ۱۴۰۲ درج شده است:

سناتور آمریکایی بیل هگرتی (جمهوریخواه از ایالت تنسی)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، همراه با نمایندگان کنگره کوین هرن (جمهوریخواه از ایالت اوکلاهما)، رئیس کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان (RSC) و جو ویلسون (جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی)، رئیس گروه ویژه امنیت ملی RSC، پس از انتشار اسناد حساس در تهران تایمز تحت کنترل رژیم ایران، نامه‌یی به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

سناتور هگرتی گفت: «این شوکه‌کننده است که تهران تایمز، بازوی تبلیغاتی رژیم حامی ترور ایران، به اسناد حساس داخلی وزارت‌خارجه آمریکا درباره تعلیق مجوز امنیتی نماینده ویژه راب مالی دست یافت.

دولت بایدن باید توضیح دهد یک شبکه نفوذ خارجی تحت کنترل رژیم ایران که در آمریکا و سراسر جهان فعالیت می‌کرد، چگونه در درز دادن این اسناد دخالت داشته است.

اعضای کنگره نوشتند: «اگر اسناد منتشر شده معتبر باشد، این ممکن است نشان دهد که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی توانسته است به‌نحوی به ایمیل‌های محدود شده وزارت‌خارجه آمریکا یا سرورهای دولتی دسترسی پیدا کند که این امر نقض امنیتی قابل توجهی از اموال دولت ایالات متحده توسط یک دشمن خارجی است. از طرف دیگر، این می‌تواند به این معنی باشد که کارمندان دولت آمریکا اسناد محدود و حساس دولتی را درز داده‌اند. طبق دفترچه راهنمای روابط خارجی وزارت‌خارجه، چنین اسناد «حساس اما طبقه‌بندی نشده» «به دلایل عمومی نیازمند کنترل اداری و حفاظت از افشای عمومی یا سایر موارد غیرمجاز هستند».

اعضای کنگره ادامه دادند: «ما هم‌چنین از این‌که با وجود پرسشهای مکرر کنگره در مورد شرایطی که منجر به تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی فرستاده ویژه ایران شد، اعضای کنگره اطلاعات بیشتری از صفحات روزنامه تهران تایمز به دست آورده‌اند تا از جلسات توجیهی دولت ایالات متحده نگران هستیم».

اعضای کنگره با درخواست پاسخ از کاخ‌سفید به مجموعه‌یی از سؤالات در مورد روابط بین اعضای دولت بایدن و رژیم تروریستی ایران، این‌که آیا اسناد حساسی در اختیار ایران قرار گرفته است یا خیر و چه اقداماتی برای اطمینان حاصل کردن از این‌که این اتفاقات دیگر تکرار نمی‌شود انجام می‌شود، نامه را به پایان رساندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0600fc56-250b-40d8-b562-fd5be346594d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات