728 x 90

هشدار سفیر آمریکا در ملل‌متحد نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی و ادامه جنایات علیه مردم سوریه

سلاح شیمیایی در  سوریه
سلاح شیمیایی در سوریه

آمریکا از شورای امنیت خواهان تصویب یک قطعنامه جدید برای برقراری آتش‌بس فوری در دمشق و غوطهٴ شرقی شد.

در جلسه شورای امنیت، نیکی هیلی سفیر آمریکا با یادآوری حملات موشکی به پایگاه نظامی اسد در پاسخ به جنایت شیمیایی در خان شیخون هشدار داد که اگر شورای امنیت نتواند در رابطه با وضعیت سوریه دست به‌عمل بزند، ایالات متحده اقدام خواهد کرد.

نیکی هیلی تأکید کرد: «ما به هر کشوری که مصمم باشد خواست خود را از طریق حملات شیمیایی و درد و رنج انسانی اعمال کند و به‌ویژه به رژیم سوریه هشدار می‌دهیم که ایالات متحده آماده است که دست به‌عمل بزند. این مسیر مرجح ما نیست، اما نشان داده‌ایم که آماده‌ایم بار دیگر آن‌را در پیش بگیریم».

وی با اعلام این‌که آتش‌بس قبلی شکست خورده است گفت که در قطعنامه جدید ارائه‌شده از سوی آمریکا، شکاف‌های قطعنامه قبلی وجود ندارد و نمی‌توان تحت عنوان مبارزه با تروریستها از آن سوء‌استفاده کرد.

 

با ادامه حملات جنایتکارانهٴ رژیم اسد با پشتیبانی تمام‌عیار حکومت آخوندی به مردم تحت محاصره غوطهٴ شرقی، وضعیت این منطقه هر روز رو به وخامت می‌گذارد.

اورینت‌نیوز گزارش داد که در حملات روز دوشنبه به غوطهٴ شرقی، 21شهروند غیرنظامی کشته شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رویتر، روز سه‌شنبه شماری از مجروحان و بیماران توانستند طبق توافق حاصل‌شده بین گروه جیش‌الاسلام و روسیه، غوطه را ترک کنند.

در همین حال سخنگوی جیش‌الاسلام گفت: رزمندگان تا به آخر به دفاع از سرزمینشان ادامه خواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe075944-407a-4e02-88ee-7f4246228744"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات