728 x 90

هشدار سران کشورهای عربی در خصوص عدم همکاری رژیم ایران با آژانس

نشست سران کشورهای عربی در جده
نشست سران کشورهای عربی در جده

سران کشورهای عربی در نشست جده در عربستان سعودی شنبه ۲۵تیر، طی یک بیانیه ضمن تأ‌کید بر حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه یکبار دیگر از رژیم ایران خواستند که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری به‌عمل آورد.

سران کشورها در این نشست با همکاری آمریکا خواستار مقابله با سلاحهای کشتار جمعی در راستای حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه شدند. آنها هم‌چنین ضمن محکوم کردن تروریسم و افراط‌گرایی تصریح کردند که با تسلیح و تأمین مالی گروه‌های تروریستی بر حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای مقابله به‌عمل خواهند آورد.


به گزارش وب‌سایت کاخ‌سفید جو بایدن در این نشست اظهار داشت: «همان‌طور که ما به همکاری نزدیک با بسیاری از شما برای مقابله با تهدیدات منطقه‌یی ایران ادامه می‌دهیم، در کنار آن سیاست دیپلماسی برای بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌یی ایران را نیز دنبال می‌کنیم».
وی افزود: «مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، اما ایالات متحده متعهد به تضمین این موضوع است که ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست پیدا نکند».
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تصریح کرد: «در نقاط مختلف جهان شاهد تلاش‌هایی برای تضعیف نظم مبتنی بر قانون هستیم. از اقدامات قهری فزاینده چین در اقیانوس هند و آرام گرفته تا تهاجم وحشیانه و بی‌دلیل روسیه علیه کشور همسایه اوکراین و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران. اینجا خاورمیانه است و ما شاهد تغییرات مهمی بوده‌ایم».


نشست امنیت و توسعه جده به میزبانی عربستان سعودی در آخرین روز از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه، با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و با همراهی مصر، اردن و عراق برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd6b2563-5947-4eef-807c-6c0c4167022d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات