728 x 90

هشدار سازمان ملل بر احتمال خروج نیم میلیون پناهجوی دیگر افغانی تا پایان سال ۲۰۲۱

خارج شدن شهروندان افغانی در وحشت از طالبان
خارج شدن شهروندان افغانی در وحشت از طالبان

سازمان ملل جمعه ۵شهریور، نسبت به وخامت اوضاع آشفته در افغانستان هشدار داد که ادامه این وضعیت می‌تواند تا پایان سال۲۰۲۱ منجر به خروج نیم میلیون پناهجوی افغانی دیگر از این کشور شود (رادیو فردا ۵شهریور).
کلی کامنتس معاون کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یک نشست خبری در این رابطه اظهار داشت: «بحران بشری و آوارگی مردم اکنون در داخل افغانستان روی می‌دهد ولی شرایط بسیار بحرانی و متغیر است و ما خود را برای وقوع سناریوهای مختلف آماده می‌کنیم».


در ادامه وخامت اوضاع در افغانستان و انفجارهای مرگبار تروریستی در فرودگاه کابل، که دهها کشته و شمار زیادی زخمی بر جای گذاشت، آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن "شرم‌آور" خواندن این عمل تروریستی خواستار یک جلسه فوق‌العاده درباره وخامت اوضاع در افغانستان شد.
در همین رابطه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد از آغاز سال جاری میلادی به‌دلیل تشدید جنگ در افغانستان حداقل ۵۶۰هزار نفر دیگر در داخل این کشور آواره شده‌اند و به این رقم بایستی ۲.۹میلیون آواره دیگر را افزود که تا پایان سال۲۰۲۰ در افغانستان سرشماری شده بودند که در این میان حدود ۸۰درصد جمعیت آواره افغانی در سال جاری را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/383367dc-37db-4f7f-99aa-da1ffae32c4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات