728 x 90

هشدار سازمان بهداشت جهانی: واکسن‌ها چوب جادویی برای بحران ویروس کرونا نیستند

تدروس آدهانوم، مدیر کل بهداشت جهانی
تدروس آدهانوم، مدیر کل بهداشت جهانی

با شروع ارائه تزریق واکسن کرونا، سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که این معادل رسیدن کووید به صفر نیست.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۵آذر نوشت: «همزمان که روسیه از روز شنبه واکسینه کردن کارکنان در معرض خطر بیشتر خود را آغاز کرد و سایر کشورها برای برنامه‌های مشابه آماده می‌شوند، سازمان بهداشت جهانی WHO هشدار داد که واکسن‌ها چوب جادویی برای بحران ویروس کرونا نیستند».

خبرگزاری فرانسه افزود: «تقریباً یک سال پس از شروع پاندمی که منجر به کشته شدن ۱.۵میلیون نفر در سراسر جهان شده است، سازمان بهداشت جهانی با اشتباه نامیدن این اعتقاد که بحران کووید-۱۹ با در چشم‌انداز بودن تزریق واکسن به پایان رسیده است، هشدار داد».

مایکل رایان مدیر اورژانس WHO گفت: «واکسنها معادل با صفر شدن کووید-۱۹ نیستند و همه در اوایل سال آینده نمی‌توانند آن را دریافت کنند».

وی افزود: «واکسیناسیون ابزاری اصلی و قدرتمند را به مجموعه ابزاری که در اختیار ماست اضافه خواهد کرد. اما به خودی خود آنها این موضوع را به پایان نخواهند رساند».

تدروس آدهانوم، مدیر کل بهداشت جهانی نیز در مقابل "گسترش تصور مبنی بر این‌که پاندمی به پایان رسیده" در حالی‌که ویروس هنوز با گسترش سریع، فشار زیادی بر بیمارستانها و کارکنان مراقبتهای بهداشتی وارد می‌آورد، هشدار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/466c9e77-4cdc-4ac5-bee3-dfbb25984949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات