728 x 90

هشدار دلواپسان مجلس ارتجاع نسبت به عقب‌نشینی رژیم در مذاکرت وین

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

رویترز ۳۰فروردین ۱۴۰۰ گزارش داد: مقامات رژیم ایران روز دوشنبه گفتند که ایران و قدرتهای جهانی در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ که بعداً توسط ایالات متحده رها شد، پیشرفتهایی داشته‌اند و یک توافق موقت می‌تواند راهی برای به دست آوردن وقت برای یک توافق پایدار باشد...

یکی از مقامات رژیم گفت اگر توافق سیاسی در مورد اقدامات فنی برای حذف کلیه تحریم‌ها حاصل شود، تهران ممکن است در ازای آزادسازی وجوه مسدود شده ایران در سایر کشورها، غنی‌سازی را به خلوص ۲۰درصد متوقف کند.

یک مقام دیگر رژیم گفت: "رفع انسداد وجوه ایران شروع خوبی است. یک توافق موقت به ما فرصت می‌دهد تا در زمینه رفع کلیه تحریم‌ها کار کنیم." (وایر خبرگزاری رویترز: ۳۰ فروردین)

از سوی دیگر حکومت آخوندی، به تکذیب خبرهای مربوط به «توافق موقت» در مذاکرات وین پرداخت.

خبرگزاری سپاه پاسداران روز ۳۱فروردین نوشت: عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در وین در واکنش به برخی گزارشهای کذب منتشر شده در رسانه‌های غربی گفت به هیچ‌وجه بحثی تحت عنوان «توافق موقت» یا موضوعاتی از این دست در گفتگوهای بین ایران و گروه ۱+۴ مطرح نیست.

عراقچی افزود: ایران تنها در خصوص گام نهایی به‌منظور رفع تحریم‌های ظالمانه گفتگو می‌کند و شایعاتی نظیر طرح‌های گام‌به‌گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است. به هیچ‌وجه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهیم داد و در عین‌حال برای رسیدن به نتیجه شتاب و تعجیل نیز نخواهیم کرد. گزارش خود را به‌طور مستمر به مقامات عالی‌رتبه ارائه می‌دهیم. (خبرگزاری فارس۳۱ فروردین)

تأکید عراقچی بر ارئه گزارشهای مستمر به مقامات عالیرتبه در حالیست که دلواپسان مجلس ارتجاع نسبت به عقب‌نشینی رژیم در مذاکرت وین هشدار می‌دهند و خواستار این هستند که خودشان در جریان مذاکرات قراربگیرند.

ربیعی، سخنگوی دولت روحانی نیز در واکنش به دلواپسان ولایت، گفت: گام‌به‌گام این مذاکرات وین به اطلاع مسئولان ذی‌ربط می‌رسد و سیاست قطعی ما در مذاکرات وین منویات خامنه‌ای است.

وی افزود: ما برای احقاق حق‌مان هیچ عجله‌ای نداریم و حاضر به دادن هیچ امتیازی خارج از چارچوب برجام نیستیم. آمریکا می‌تواند به‌سرعت به تعهدات خود برگردد و ما هم به‌سرعت راستی‌آزمایی می‌کنیم و پس از آن به تعهداتمان باز خواهیم گشت. (خبرگزاری تسنیم رژیم۳۱ فروردین)

در همین حال محبعلی مدیرکل سابق خاورمیانه وزارت‌خارجه رژیم گفت: آن دسته از تحریم‌هایی برداشته می‌شود که در سند اصلی برجام آمده و چون آن تحریم‌ها با تحریم‌های جدیدی که آمریکا در دوران ترامپ انجام داده در ارتباط هستند تفکیک آنها امر مهمی است بنابراین، در بهترین حالت تحریم‌هایی که در برجام پیش‌بینی شده و مرتبط با برنامه هسته‌یی است برداشته می‌شود.

وی افزود: سایر تحریم‌های مربوط به حقوق‌بشر، تروریستم، سیاست خاورمیانه، مسائل سوریه و لبنان و یمن برداشته نمی‌شود. این تحریم‌ها موکول به مذاکرات بعدی است.
(سایت مدارا رژیم۳۱ فروردین)

روزنامهٔ حکومتی ستاره صبح از باند روحانی نیز نوشت: «انتظار (نظام) برای لغو همه تحریم‌ها از طرف آمریکا و بعد راستی‌آزمایی آنها بیش‌ازحد است. چرا که راستی‌آزمایی لغو تحریم در برجام وجود ندارد. چرا که آمریکا نمی‌تواند شرکت‌های خصوصی مختلف را مجبور کند که با (نظام) همکاری کنند».

این روزنامه افزود: ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که در سال۲۰۲۴، و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خود ترامپ یا یک نفر مانند ترامپ یا حتی بدتر از او روی کار نمی‌آید. (روزنامه ستاره صبح-۳۱فروردین )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20bdb669-de8d-4e97-890a-0d572cd8eaee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات