728 x 90

هشدار خامنه‌ای به عواملش در دانشگاهها، هراس از پیامدهای جنگ اوکراین، حمایت از رئیسی و مجلس ارتجاع

دیدار خامنه‌ای با دانشجویان دست‌چین شده
دیدار خامنه‌ای با دانشجویان دست‌چین شده
  • هشدار خامنه‌ای به عواملش در دانشگاهها: مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه شما سوءاستفاده کند. صورت مسأله، راه‌حل و نتیجه‌گیری‌تان با دشمن باید به کلی فرق داشته باشد.
  • هراس خامنه‌ای از پیامدهای جنگ اوکراین: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد. آینده پیچیده و دشواری را انسان حدس می‌زند که وجود داشته باشد.
  • حمایت ولی‌فقیه ارتجاع از رئیسی جلاد و مجلس دست‌سازش: از من خواسته شد عنوان انقلابیگری را از مجلس پس بگیرم. من مجموعه را می‌بینم هم در دولت هم در مجلس، مجموعه خوب است.

 

در دیدار روز ۶اردیبهشت خامنه‌ای با دانشجویان دست‌چین شده باندهای حکومتی، خامنه‌ای در پاسخ به شکایتها و اعتراضهای سرکرده اتحادیه انجمنهای دانشجویی به استمرار اشکالات دولت قبلی در دولت رئیسی جلاد و ادامه بن‌بست سیاسی و اجتماعی، ناگزیر از واکنش شد و گفت:

«این جور نیست که واقعاً این اشکالی که شما این‌جا بیان کردید، این واقعاً یک بن‌بست باشد. نه. خیلی از اینها پاسخ دارد» و با نگرانی از ادامه حضور دانشجویان مبارز و مجاهد در دانشگاهها تحت عنوان «آن جریان» ابراز نگرانی کرد و گفت: «آن جریان هنوز فعال است و برای دانشگاهها برنامه‌ریزی می‌کند، بنابراین باید دغدغه داشت».

خامنه‌ای با ابراز وحشت از آینده نظام گفت برخی در مورد آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری، گاهی مشاهده می‌کنیم فعالان ساختارشکن می‌شوند و به بهانه برخورد با فساد، قائل به هیچ چهارچوبی نیستند. در مقابل برخی دیگر وقتی می‌بینند که مطالبه‌گریها به نتیجه نمی‌رسد، سرخورده می‌شوند.

 

در این دیدار که شرکت‌کنندگان در آن پیشاپیش غربال شده بودند، یکی از حاضران از جمله گفت:

  • «این سیستم آمادگی پذیرش جوانان آرمان‌خواه را ندارد.
  • آیا وزیر محترم آموزش و پرورش اصلاً بضاعت و ایده مناسب برای تغییر بنیادینی را دارد؟
  • ایده وزارت اقتصاد برای تحول در نظام بانکی کشور چیست؟
  • حکمرانی غیرعالمانه یعنی پتروشیمی را در زمین حاصلخیز میانکاله بسازیم
  • ما با چه ایده‌ای قرار است به مقابله با ابر چالشهای حوزه بهداشت و درمان برویم؟
  • در مورد چالشهای حوزه سربازی و مطالبات مطرح شده از سوی جوانان، مجموعه‌های مسئول ایده‌ای جز سکوت و سرپوش ندارند؟
  • عجیب و غیرصادقانه نیست که ما فلان شبکه اجتماعی را فیلتر کرده‌ایم، بعد رجال مملکتی جملگی در همان رسانه فیلترشده توئیت می‌زنند؟
  • حضرت آقا! حال تلویزیون خوب نیست!
  • نمایندگان مجلس هنوز قصد ندارند زیربار شفافیت نیم‌بند آرای خود بروند
  • اگر حاکمیت به اختیار و تدبیر خود وارد اتاق شیشه‌ای نشود، مردم آن را از حیاط خلوتها بیرون می‌کشند.
  • آیا می‌توان مدام از مبارزه با تبعیض و فساد گفت ولی در رعایت حال آقازاده‌ها و دامادها اسراف کرد؟»

 

یادآوری می‌گردد خامنه‌ای در یک پاسخگویی و دهان به دهان شدن آشکار، اقدام به رفع و رجوع اعتراضهای ابراز شده کرد و ضمن برحذر داشتن دانشجویان از پیدا کردن «مخرج مشترک» با دشمن، از جمله گفت: «این جور هم نیست که واقعاً این اشکالی که حالا به ذهن خودتان یا مجموعه‌تان رسیده و اینجا بیان کردید، این واقعاً یک بن‌بست باشد.

حالا صحبت مجلس شد و اعتراض به مجلس و درخواست از من که عنوان انقلابیگری را از این مجلس پس بگیرم. خب [نمایندگان] این مجلس، خیلی‌شان جوانهایی هستند که چند سال قبل از این مثل شما می‌آمدند می‌ایستادند، انتقاد می‌کردند، حرف می‌زدند، اشکال می‌کردند؛ انقلابی‌اند، این جور نیست که انقلابی نباشند.

موضوع دانشگاه از روز اوّل مسأله‌ٔ چالشی بین جریان انقلاب و جریان ضدّ انقلاب روز اول گفتنی نیست، بعضی‌هایش. نخیر، یعنی این جور نبود که حالا با این موفّقیّت جریان انقلابی، جریان ضدانقلاب عقب نشسته باشد و از دانشگاه دست کشیده باشد و چالش تمام شده باشد؛ نه، این جوری نبود. چالش ادامه داشت، رویارویی ادامه داشت، و لذا در طول این سالهای متمادی ــ [این] چند دهه ــ افت و خیزهایی وجود داشته، فراز و فرودهایی در دانشگاه وجود داشته که داستانش زیاد است.

مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ٔ به‌حقّ شما سوء‌استفاده کند سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۶اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d988ca3d-7668-410e-80c8-0ecbe9204871"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات