728 x 90

هشدار تروئیکای اروپایی در بیانیه‌یی مشترک درباره تداوم عدم همکاری ایران با بازرسان آژانس

تروئیکای کشورهای اروپایی
تروئیکای کشورهای اروپایی

در بیانیه‌یی مشترک سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه موسوم به تروئیکای اروپایی ضمن هشدار و اعلام حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش اخیر آن درباره تداوم عدم همکاری ایران با بازرسان آژانس که ۴سال است ادامه دارد.

این سه کشور هم‌چنین درباره رویکرد «اعمال فشار برای بسته شدن تحقیقات آژانس» نیز انتقاد کرده و نوشته‌اند: «ایران همواره به جای پایبندی به تعهدات خود، رویکرد اعمال فشار برای بسته شدن تحقیقات را در پیش گرفته است و ما به‌طور قاطعانه مخالفت خود را با هر گونه فشارهای سیاسی علیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز می‌کنیم».

در این بیانیه که ساعتی بعد از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه عدم همکاری ایران با آژانس صادر شده، تروئیکای اروپایی نسبت به اعلام لغو دیدار آتی بازرسان آژانس از سوی ایران که به خواست تهران قرار بوده تا پایان ماه نوامبر جاری برگزار شود، هشدار داد.

سه کشور اروپایی در این باره نیز نوشته‌اند: «ارائه جزئیات مرحله‌محور محض، بدون هیچ‌گونه همکاری اساسی، متأسفانه الگوی قدیمی‌رفتار ایران با آژانس است. ما قویاً از ایران انتظار داریم که با اشتراک‌گذاری اطلاعات فنی معتبر روند شفاف‌سازی و حل و فصل مؤثر مسائل باقی مانده را آغاز کند» (العربیه ۲۶آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20ab4025-853b-49ef-bb55-5fd90d551477"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات