728 x 90

هشدار اف.بی.آی به شرکتهای آمریکایی و خارجی درباره حملات سایبری هکرهای ایرانی

سایبری -
سایبری -

پلیس فدرال آمریکا اف.بی.آی جمعه ۲۱آبان به سازمانها و شرکت‌های آمریکایی و خارجی نسبت به حملات سایبری هکرهای ایرانی که به‌دنبال سرقت اطلاعات حساس هستند هشدار داد.
سی.ان.ان شبکه خبری در آمریکا پنجشنبه ۲۰آبان اعلام کرد که در ۸نوامبر یک نسخه از این هشدار را که برای شرکت‌های آمریکایی ارسال شده است را در اختیار دارد و این نشان‌دهنده این است که اطلاعات سرقت شده از سوی هکرهای ایرانی جهت استفاده در حملات سایبری در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در همین رابطه در بولتن اف.بی.آی در توصیه به شرکتهای آمریکایی آمده است: «اگر اطلاعات سازمان یا نهاد شما قبلاً به سرقت رفته است، اف.بی.آی توصیه می‌کند این مسأله در نظر بگیرید که چگونه می‌توان از داده‌های دزدیده شده برای انجام فعالیت‌های مخرب بیشتر علیه شبکه‌تان استفاده کرد».
در همین رابطه آدام مایرز از شرکت امنیتی کرود استرایک، به سی‌ا‌ن‌ان گفته است که هکرهای مرتبط با رژیم ایران در حملات مجرمانه سایبری از باج افزارها در عملیات سایبری دولتی و غیردولتی اخلال ایجاد می‌کنند و آنها این توانایی را دارند که در راستای منافع‌شان، شبکه‌هایی که در اختیار مجرمان سایبری هست را بخرند.
در این گزارش آمده است دو شرکت امنیت اینترنتی دو روز پیش یک «گروه هکری ایرانی» با نام «لیسیوم» به سایتهایی در اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای آفریقایی از جمله مراکش و تونس حملات سایبری داشته است.
پیش از این دو شرکت امنیت اینترنتی «کلییر اسکای» و «کاسپرسکی» گزارشاتی از حملات سایبری هکرهای «لیسیوم» در ماه اوت منتشر کرده بودند و آنها با تمرکز و مطالعه بر فعالیت‌های سایبری هکرهای ایرانی متوجه شده‌اند که حملات سایبری رژیم ایران گسترده بوده است و از شرکت‌های خدمات اینترنتی تا نهادهای دولتی را شامل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e454ae7-9d2e-4193-9003-0f109c5a168d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات