728 x 90

هشدار اعضای مجلس ارتجاع نسبت به ابعاد امنیتی و سیاسی بحران بورس

بحران بورس
بحران بورس

رسانه‌های حکومتی روز دوشنبه ۵آبان از افت ۲۱هزار واحدی بورس در تهران خبر دادند . شاخص بورس در ۱۵دقیقه ابتدای معاملات دوشنبه ۵آبان ۹۹ با افت ۱۹هزار و ۱۵۲واحدی به یک میلیون و ۳۵۲هزار واحد رسید . هم‌چنین شاخص کل هم وزن نیز کاهش ۲۳۳۷واحدی را تجربه کرد و به ۳۸۶هزار و ۷۸۴واحد رسید.

اعضای مجلس ارتجاع نسبت به ابعاد امنیتی و سیاسی بحران بورس هشدار دادند و در این رابطه به دولت روحانی حمله کردند:

پورابراهیمی: «وجود تعداد سهامداران قابل توجه که اصلاً رفتار بازار سرمایه را با قبل کاملاً متفاوت کرده یک شرایط جدیدی در اقتصاد ایران ایجاد کرده که جنس رفتار اون به جز رفتاری که در حوزه اقتصادی ست الآن ارتباط پیدا کرده با فضای اجتماعی مردم فضای سیاسی مردم و حتی فضای امنیتی»

جلال محمودزاده: «چرا باید وزارت اقتصاد قبل از این‌که زیرساختهای بازار بورس را فراهم بکند بیاید و به‌صورت گسترده نقدینگی مردم را جمع‌آوری بکند؟ لذا من پیشنهاد دارم قبل از این‌که ما طرحی را برای اصلاح ساختار بازار بورس ارائه بدهیم لازمه‌اش این است که با مسببان این مسأله برخورد جدی بکنیم و اجازه ندهیم نقدینگی و اموال مردم به‌دست افرادی ضایع بشود.»

یعقوب رضازاده: «شرکتها و مؤسساتی که سابقه ورشکستگی داشتند و هیچگونه اعتبار و مکانی در این خصوص نداشتند متأسفانه در بورس سرمایه‌های خود را به‌صورت واهی و حبابی برای مردم ارائه نمودند به‌علت سود کلان در ماههای اول بورس و سپس افت و پایین آمدن میزان سود مردم نسبت به نظام و سازمان بورس احساس بی‌اعتمادی کردند.

آیا این درست است که دولت با هدف جذب نقدینگی مردم و موجود در بازار به‌صورت مصنوعی و به‌صورت نادرست بازار بورس را فعال و شکوفا نشان دهد» (سایت خانه ملت (رژیم) ۵آبان۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e5a499f-77a9-4b81-bd34-d53369924260"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات