728 x 90

هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا در مورد پروازهای تجاری بر فراز خلیج‌فارس

هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا در مورد پروازهای تجاری بر فراز خلیج‌فارس
هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا در مورد پروازهای تجاری بر فراز خلیج‌فارس

اداره هوانوردی فدرال آمریکا وابسته به وزارت حمل‌ و نقل این کشور با صدور اطلاعیه‌یی به خطوط هواپیمایی تجاری این کشور هشدار داد پرواز بر خلیج‌فارس و دریای عمان را با احتیاط بیشتری انجام دهند.

این اطلاعیه تأکید می‌کند: «بالا گرفتن فعالیت‌های نظامی در منطقه و افزایش تنشهای سیاسی باعث افزایش ریسک تصادفاً‌ت برای پروازهای تجاری شده است و این پروازها بالقوه در معرض اشتباه محاسبات یا شناساییهای غلط قرار دارند».

 

روزنامه گاردین چاپ انگلستان پنجشنبه‌ شب ۲۶ اردیبهشت از جلسه پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس با شبه‌نظامیان عراقی خبر داد.

به‌ نوشته گاردین در این جلسه که سه هفته پیش برگزار شده سرکرده نیروی تروریستی قدس از گروه‌های شبه‌نظامی عراقی خواسته است «برای جنگ نیابتی آماده شوند».

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به بغداد به مقامات عراقی تأکید کرده که اگر آمریکا در خاک عراق مورد حمله‌یی از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران قرار بگیرد، نیروهای آمریکایی بدون هماهنگی با بغداد دست به اقدام خواهند زد و باقدرت به آنها پاسخ خواهد داد.

رویترز روز ۱۵مه(۲۵اردیبهشت) از بغداد گزارش داد: بنا‌ به‌گفته دو منبع امنیتی عراقی بازدید سرزده وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو از بغداد بعد از آن بود که اطلاعات آمریکا نشان داد شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران موشک‌هایی را نزدیک پایگاههای محل استقرار نیروهای آمریکایی مستقر کرده‌اند.

این منبع گفت، پمپئو در سفر خود به بغداد به مقامات ارشد عراقی گفت این شبه‌نظامیان که قدرت خود را در عراق گسترش می‌دهند و اکنون بخشی از دستگاه امنیتی آن هستند، باید تحت کنترل باشند، در غیراینصورت آمریکا با قدرت پاسخ خواهد داد.

رویترز افزود: یک منبع ارشد نظامی عراقی که از سفر پمپئو مطلع بود گفت« پیام از جانب آمریکاییان روشن بود. آنها خواستار این تضمین بودندکه عراق باید گروه‌هایی که منافع آمریکا را تهدید می‌کنند متوقف کند.

آنها گفتند اگر آمریکا در خاک عراق مورد حمله قرار گیرد، برای دفاع از خود بدون هماهنگی با بغداد دست به اقدام خواهد زد.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود اضافه کرد: پمپئو بعد از سفرش به عراق گفته بود: ما نمی‌خواهیم در عراق کسی با حمله به کشوری دیگر در داخل عراق، دخالت کند.

یک منبع امنیتی عراقی دیگر به رویترز گفت: ارتباطات شنود شده توسط آمریکایی‌ها نشان داد که برخی از گروه‌های شبه‌نظامی مجدداً به عراق اعزام شده‌اند تا به اقدامات مشکوکی مبادرت کنند که آمریکاییان ‌آنها را تحریک‌آمیز می‌دانند. این منبع گفت، به عراقیان از جانب آمریکا گفته شده با هر تهدیدی از جانب این گروهها به وسیله نیروی مستقیم آمریکا برخورد خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a48c77e-66a6-42d2-99e6-3cf1713f3ea3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات