728 x 90

هشدار اداره دریایی آمریکا:‌ رژیم ایران به کشتیهای تجاری در خلیج‌فارس پیامهای فریب می‌دهد

کشتی توقیف شده انگلیسی
کشتی توقیف شده انگلیسی

اداره دریایی آمریکا به کشتی‌های تجاری هشدار می‌دهد ممکن است با پیامهای فریب از سوی رژیم ایران مواجه شوند.

تلویزیون فاکس‌ نیوز گزارش داد:

هشدارهای جدید در مورد تهدیدهای رژیم ایران علیه کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و آبهای خلیج‌فارس صادر شده است. این در حالی است که اداره دریایی آمریکا اکنون می‌گوید تهران بروی جی.پی اس کشتی‌ها پارازیت می‌اندازد.

خبرنگار فاکس نیوز: پارازیت روی جی.پی اس ها، کشتی‌ها را بسوی آبهای تهران می‌کشد. اداره دریایی آمریکا به کشتی‌هایی که در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و دریای عرب و دریای سرخ عمل می‌کنند می‌گوید که ممکن است با اختلال در جی.پی اس یا پیام های فریب در ارتباطات، بدون هشدار قبلی مواجه شوند.

آنها همچنین به کشتی‌های تجاری حامل پرچم آمریکا می‌گویند که باید طرح تردد خود را به مقامات آمریکایی و انگلیسی پیش از سفر در این منطقه بدهند.

رژیم ایران سه نفتکش را در خلیج‌فارس از ماه گذشته توقیف کرده است از جمله یک نفتکش با پرچم انگلیسی و ۲۳خدمه آنرا گروگان گرفته است. این اقدام به تلافی توقیف یک نفتکش رژیم ایران توسط نیروی دریایی انگلیس بوده که تحریم‌های مربوط به سوریه را نقض کرده است.

اداره دریانوردی آمریکا به ۶حادثه استناد می‌کند که به ماه مه برمیگردد که تهدیدی برای کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس بودند.

وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو می‌گوید آمریکا از بیش از ۶۰کشور خواسته است به ائتلاف حفاظت از کشتی‌ها در خلیج‌فارس بپیوندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64f707c4-ebac-43a5-8dc3-1a966d219a1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات