728 x 90

هشدار آمریکا به ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو رژیم ایران در بنادرشان

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

مقام‌های مطلع آمریکایی به نشریه پولیتیکو گفتند، دولت جو بایدن به‌طور خصوصی به دولتهای ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو رژیم ایران در بنادر این کشورها هشدار داده و از آنها خواسته است اجازه ندهند این کشتی‌ها وارد قلمرو آب‌های آنها شوند.


پولیتیکو روز چهارشنبه ۱۹خرداد نوشت، انتقال سلاح توسط این کشتی‌های رژیم ایران به ونزوئلا یا کوبا اقدامی تحریک‌آمیز در راستای نادیده گرفتن مستقیم هشدارهای آمریکا خواهد بود.
انجام این سفر با عبور از اقیانوس اطلس یک گام مهم برای نیروی دریایی رژیم ایران محسوب می‌شود این کشتی‌ها که هم‌اکنون در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند، احتمالاً حامل تسلیحات نظامی برای ونزوئلا هستند.
دو مقام در وزارت دفاع و یک مقام کنگره آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به این نشریه گفتند، دولت جو بایدن از طریق کانا‌ل‌های دیپلماتیک کاراکاس و هاوانا را تحت فشار قرار داده است تا مانع پهلو گرفتن کشتیهای رژیم ایران در بنادر این کشورها شود.
این مقام کنگره آمریکا هم‌چنین گفت، دولت جو بایدن هم‌چنین به‌طور جدی در حال تماس با سایر دولتهای منطقه است تا اطمینان حاصل کند که آنها نیز اجازه پهلو گرفتن به کشتی‌ها نخواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d00efe24-1668-4e5e-8e32-14d4114ddd61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات