728 x 90

هشدار آمریکا به رژیم ایران پیرامون ارسال پهپاد به روسیه

مارک میلی و لوید آستین
مارک میلی و لوید آستین

لوید آستین؛ وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه ۲۹تیر در یک کنفرانس مشترک با ژنرال مارک میلی؛ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رژیم ایران پیرامون ارسال پهپاد به روسیه برای جنگ در اوکراین هشدار داد.
لوید آستین در این کنفرانس خبری گفت: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهد زیرا فکر می‌کنیم که این ایده واقعاً بدی است و من در همین حد به آن اشاره می‌کنم».
ژنرال مارک میلی؛ رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز ضمن تأکید بر سخنان لوید آستین؛ وزیر دفاع گفت: «این کار درستی نیست که ایران پهپاد یا سایر سامانه‌های تسلیحاتی، که در رسانه‌ها درباره آنها صحبت می‌شود، به روسیه بفرستد. این کار آخر و عاقبت خوبی ندارد».
این هشدار در حالی از جانب وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا بیان شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید هفته گذشته در سخنانی گفته بود که واشنگتن بر این باور است که رژیم ایران دارد خود را آماده می‌کند تا در جریان یک «برنامه زمانی تسریع‌شده» صدها پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه بگذارد.
از سویی دیگر ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نیز روز چهارشنبه در نشست امنیتی اندیشکده «اسپن»؛ پیرامون ارسال پهپاد توسط رژیم ایران به روسیه گفت: «این درست است که روسیه از ایران خواسته است که پهپاد مسلح در اختیارش قرار دهد. مهم است که در نظر بگیرید که هدف استفاده از این پهپادها کشتن اوکراینی‌ها است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6c77c44-ace8-4f27-a18d-eab51761080f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات