728 x 90

هشدار آغاز پیک پنجم کرونا

ویروس کرونا
ویروس کرونا

به گزارش رسانه‌های حکومتی آمارهای رسمی روز گذشته نشان می‌دهد در حالی که تنها یک هفته قبل فقط ۲۲شهرستان قرمز کرونایی در سراسر کشور آن هم در محدوده نوار جنوبی و جنوب شرقی ثبت شده بود، اکنون علاوه بر رسیدن این عدد به ۳۲مورد شهرستانهای قرمز در مرکز، غرب کشور اکنون در کنار پایتخت نیز دیده می‌شود.

بنا به این گزارش کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تأکید می‌کنند حرکت معنادار ویروس از جنوب کشور به مرکز و البته احتمالاً به‌زودی در شمال‌شرقی تأکیدی بر این نکته است که زنگ هشدار آغاز پیک پنجم به صدا درآمده است (خبرگزاری تسنیم رژیم۴ خرداد).

شمار شهرستانهای قرمز کرونایی بوشهر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم‌افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، با تغییر رنگ شهرستان دیر از نارنجی (پرخطر) به قرمز (خیلی پرخط)، شمار مناطق قرمز این استان به ۶ شهرستان افزایش یافت. کشمیری افزود: بر این اساس شهرستانهای دیر، تنگستان، عسلویه، کنگان، دشتستان، و دشتی استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. وی افزود: هم‌چنین شهرستان دیلم نیز از رنگ زرد (خطر متوسط) به نارنجی تغییر رنگ داد (خبرگزاری ایرنا رژیم۴ خرداد).

شهرستان یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ۲برابر شدن تعداد مراجعه کنندگان به کلینیک‌های تنفسی گفت: مرکز این استان نیز به‌دلیل افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت. سلمانی (سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد) افزود: شهرستان یزد نیز با تغییر رنگ با شرایط شکننده‌ای روبه‌روست. وی گفت هم‌اکنون ۳۲۷ فرد مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند (خبرگزاری ایرنا رژیم ۴ تیر).

رتبه بندی کشورها در مدیریت کرونا

بلومبرگ ۵۳ کشور جهان را در شاخصهای مدیریت بیماری کرونا رتبه‌بندی کرده است که ایران در این رتبه‌بندی در رتبه ۴۸ قرار گرفته است.

-کرونا در ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33fa1cbb-614a-4bad-84bb-6359733f8ce7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات