728 x 90

۱۶ هزار پزشک دیگر از ایران رفتند؛ مهاجرت ۱۶۰متخصص قلب در یکسال!

فرار مغزها
فرار مغزها

روزنامه حکومتی «دنیای اقتصاد» امروز یکشنبه ۲۰شهریور با انتشار گزارشی بر اساس آماری که منبع آن را اعلام نکرده از مهاجرت «۱۶۰متخصص قلب طی یک سال گذشته» از ایران خبر داده و اضافه کرده است که طی چهار سال اخیر «۱۶هزار پزشک عمومی» هم از کشور مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «۳۰هزار کادر درمان» نیز طی یک سال گذشته از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست گواهی حسن سابقه (گود استندینگ) ارائه کرده‌اند که «مقصدشان عمان بوده است». این در حالی است که بنا به اعلام قبلی وزارت بهداشت، ایران با کمبود «حدود ۱۸هزار پزشک عمومی» مواجه است. اخیراً «رصدخانه مهاجرت ایران» نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که ۷۳درصد پزشکان و پرستاران ایرانی و نزدیک به ۶۰درصد استادان دانشگاه و دانشجویان ایرانی تمایل به مهاجرت دارند. بر اساس این گزارش ۵۹درصد دانشجویان و ۶۹درصد استادان و محققان ایرانی به‌دنبال مهاجرت از ایران هستند.

حلقه مشکلات مدام در حال تنگ‌تر شدن است. آنکه دستش می‌رسد و جای مهاجرت پیدا می‌کند، کمتر تامل می‌کند. تمایل ایرانی‌ها به مهاجرت را می‌توان از آماری متوجه شد که به تازگی منتشر شده است. به گزارش سایت رصدخانه مهاجرت ایران، هر چهار دقیقه یک ایرانی برای کانادا درخواست ویزا می‌دهد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e1446a8-b0b3-48e0-af3e-0075cc2ac2bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات