728 x 90

هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مصدوم در جاده‌های ایران

تصادفات جاده ای
تصادفات جاده ای

سرکرده پلیس راهور رژیم می‌گوید که هر ساعت ۲نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند و تاکنون ۴۳۱نفر در سفرهای نوروزی جان‌باخته‌اند.

کمال هادیانفر، سرکرده پلیس راهور رژیم روز یکشنبه ۷فروردین گفت: «هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مجروح در جاده‌های کشور ثبت می‌شود. هم‌چنین، ۴۳۱نفر در طرح نوروزی پلیس فوت کردند و بیش از ۸هزار نفر مجروح و مصدوم شدند».

به گفته او، ۳۵درصد از وسایل نقلیه و ۸۰درصد از ناوگان عمومی در ایران،فرسوده است. وی با اشاره به ۱۲میلیون موتورسیکلت در ایران گفت که در میان آنها، ۱۰ میلیون و ۵۰۰هزار موتور، فرسوده است.

سرکرده پلیس راهور از ۵هزار و ۲۰۰نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های ایران خبر داد و گفت: «نزدیک به ۳۸.۵ درصد از تصادف‌ها در این نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد».

او از عدم روشنایی کامل، اختلاف سطح و روکش خراب آسفالت به‌عنوان مشکلات جاده‌ها و عوامل بروز تصادف‌ها در این نقاط حادثه‌خیز نام برد. به گفته وی، در سال گذشته ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادف در جاده‌های ایران جان خود را از دست دادند و ۳۶۰ هزار نفر نیز مجروح شدند (خبرگزاری حکومتی تابناک ۷فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/117ce985-fc0e-4750-9e98-bc88398afe52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات