728 x 90

هدف قرار دادن نفتکشها، کارت جدید‌تروریسم رژیم ایران

تهاجم حوثی ها به نفت کش سعودی
تهاجم حوثی ها به نفت کش سعودی

به نوشته رسانه‌های عربی در تلاشی شکست خورده شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران نفتکش عربستان سعودی در نزدیکی بندر حدیده یمن را هدف تهاجم قرار دادند ولی نیروی دریایی ائتلاف عربی این تلاش را خنثی کرده است.

درا ین رابطه سایت مصری التحریر در مطلبی با عنوان «هدف قرار دادن نفتکش ».. کارت جدید رژیم ایران برای تهدید امنیت کشورهای خلیج می‌نویسد:

حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان و یکی از نزدیکان وی در خبرگزاری دولتی تسنیم به صراحت گفته است برای رویارویی با ائتلاف عربی می‌بایست به نفتکشهای عربستان سعودی در خلیج عدن تهاجم کرد. او تأکید می‌کند که این کمترین بهایی است که سعودیها باید بپردازند.

اظهارات شریعتمداری هیچگونه شکی را باقی نمی‌گذارد که رژیم ایران با حمایت تمام‌عیار از شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن در زمینه‌های نظامی، تسلیحاتی، مالی و تبلیغاتی هنوز قصد دارد که با صدور تروریسم به کشورهای عرب منطقه، این کشورها را ناامن کند.

 

واکنش اتحادیه عرب به حمله حوثی‌ها به نفتکش عربستان سعودی

اتحادیه عرب حمله حوثی‌ها به نفتکشهای عربستان سعودی در دریای سرخ را تهدیدی برای فعالیت های تجاری بین‌المللی دانست

خبرگزاری آناتولی نوشت: اتحادیه عرب با انتشار اطلاعیه اعلام کرد حمله حوثی‌ها به نفتکشهای .عربستان سعودی در دریای سرخ تهدیدهای امنیتی در منطقه را افزایش می‌دهد

در این اطلاعیه آمده است: «این حمله حوثی‌ها فعالیتهای تجاری بین‌المللی را تهدید می‌کند و خطرات امنیتی در منطقه را افزایش می‌دهد

اطلاعیه مذکور با تأکید بر لزوم اتخاذ موضع مشترک و بازدارنده جامعه بین‌المللی برای محکومیت این‌گونه اقدامات خطرناک، خاطرنشان کرد که حوثی‌ها عدم تمایل برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران یمن را هر روز با زبان جدیدی مطرح می‌کنند.

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی اعلام کردند که دو نفتکش شرکت ملی این کشور حامل نفت خام در دریای سرخ هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که یکی از دو نفتکش مذکور آسیب جزیی دیده ولی نفت به درون دریا نشت نکرده است.

موضع اتحادیه اروپا

خبرگزاری رویترز نوشت: نیروی دریایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه سوم مردادماه اعلام کرد نفتکش ابقیق متعلق به عربستان سعودی روز سه‌شنبه هدف تهاجم شبه‌‌نظامیان حوثی قرار گرفته است. این نفتکش در حالی که پرچم سعودی داشت دو میلیون بشکه نفت خام را حمل می‌کرد.

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف گفت در ساعت یک و نیم بعد ازظهر روز سه‌شنبه، دوم مرداد ۹۷، یکی از نفتکشهای عربستان سعودی در آبهای بین‌المللی در نزدیکی بندر حدیده که تحت کنترل حوثی هاست، هدف تهاجم شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران قرار گرفت.

او اضافه کرد بعد از این‌که نیروهای واکنش سریع ائتلاف عربی وارد شدند این تلاش شبه‌‌نظامیان با شکست روبه‌رو شد. در پی این تهاجم نفتکش سعودی دچار آسیبهای کمی شد و در حالی که توسط یکی از ناوهای جنگی ائتلاف همراهی می شد توانست که مسیر دریایی خود را ادامه دهد

سرهنگ ترکی المالکی گفت این‌گونه تهاجمات تروریستی، دریانوردی و تجارت بین‌المللی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را تهدید می‌کند و چه بسا که باعث خسارتهای زیست محیطی و اقتصادی شود و در صورت ادامه این‌گونه تلاش‌ها توسط شبه‌‌نظامیان و رژیم ایران به‌عنوان حامیان آنها که با قاچاق سلاح آنها را تغذیه می‌کند، امنیت منطقه و آبراههای بین‌المللی به خطر می‌افتد

محکومیت تهاجم شبه‌‌نظامیان حوثی توسط مصر

مصر تهاجم شبه‌‌نظامیان حوثی به نفتکش سعودی را محکوم کرد

مصر در اطلاعیه‌یی که توسط وزارت خارجه‌اش صادر شده است محکومیت شدید تهاجم شبه‌‌نظامیان حوثی به نفتکش سعودی در دریای سرخ را محکوم کرد. در بیانیه وزارت‌خارجه مصر آمده است: این تهاجم بیانگر نقض فاحش قوانین و عرف بین‌المللی است. علاوه بر آن این‌گونه تهاجمات تاثیری منفی بر تجارت جهانی دارد.

در اطلاعیه مصر از جامعه جهانی خواسته شده است که به نوبه خود بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶شورای امنیت در بازگرداندن دولت قانونی یمن نقش خود را به‌عهده گیرد و مانع تمامی فعالیتهای تروریستی شود که منطقه را ناامن می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24874c35-c4f9-4e3f-b7e5-ce02c5ea86d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات