728 x 90

هت لاتسته نیوز بلژیک: ۶۸ استاد حقوق بین‌الملل و قاضی از بلژیک خواستند اسدالله اسدی را آزاد نکند

اسدالله  اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

هت لاتسته نیوز بلژیک: ۶۸ استاد حقوق بین‌الملل و قاضی از بلژیک خواستند اسدالله اسدی را آزاد نکند.

هت لاتسته نیوز: کارشناسان حقوق‌بشر در نامه سرگشاده‌یی به نخست‌وزیر بلژیک نوشتند معاهده مبادله زندانیان با رژیم ایران راه آزادی اسدالله اسدی را باز می‌کند. دولت بلژیک باید از برگرداندن وی به ایران خودداری کند. در میان ۶۸ استاد بین‌المللی و قاضی و حقوقدان هجده مقام ارشد سابق سازمان ملل و یک قاضی دادگاه حقوق‌بشر اروپا به چشم می‌خورند.

اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران سال گذشته به‌دلیل دست داشتن در حمله بمب‌گذاری در پاریس به ۲۰سال زندان در کشورمان محکوم شد. در پایان ژوئیه، دادگاه استیناف بروکسل طی حکمی دولت بلژیک را از استرداد اسدی به ایران منع کرد.

کارشناسان بین‌المللی نوشتند برگرداندن اسدی به فرهنگ مصونیت از مجازات دامن می‌زند. آزادی وی حکومت قانون را به سخره می‌گیرد و سابقه خطرناکی را بر جای می‌گذارد و باعث گسترش تروریسم در اروپا می‌شود.(هت لاتسته نیوز - ۱۷شهریور)

 

نشنال انگلستان: ۶۸حقوق‌دان بین‌المللی از ۲۵کشور از جمله ۱۷کشور اروپایی اعلام کردند آزاد کردن اسدالله اسدی تقویت مصونیت از مجازات است.

نشنال انگلستان: کارشناسان حقوقی سازمان ملل و اتحادیه اروپا از جمله ۶۸ حقوقدان در نامه‌یی سرگشاده از نخست‌وزیر بلژیک خواستند اجازه ندهد دیپلمات محکوم رژیم ایران اسدالله اسدی به ایران بازگردد. اسدی در حال حاضر به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی بین‌المللی که در سال۲۰۱۸ توسط اپوزیسیون ایران در پاریس سازماندهی شده بود، در حال گذراندن حکم ۲۰سال زندان در بلژیک است. در نامه حقوقدانان بین‌المللی آمده است: آزادی اسدی ”تنها سوخت رساندن به فرهنگ مصونیت از مجازات است. ۶۸ امضاکننده از ۲۵کشور، از جمله ۱۷کشور اروپایی هستند.

(نشنال انگلستان- ۱۷شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d101ce0c-6f53-48fb-a766-cf6caa101a01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات