728 x 90

نیویورک‌تایمز: یک انفجار بزرگ، سیستم برق‌رسانی در نطنز را به کلی از کار انداخت

تأسیسات هسته‌ای نطنز
تأسیسات هسته‌ای نطنز

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ۲۳فروردین، به‌نقل از دو منبع اطلاعاتی گزارش داد، حادثه‌یی که روز یکشنبه منجر به قطعی برق در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران در نطنز شد، یک انفجار بزرگ بود که سیستم برق‌رسانی این مجموعه را به کلی از کار انداخت.

نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: بر پایه اظهارات مقامات اطلاعاتی آمریکایی و اسراییلی بدون اشاره به نام آنها، حادثه مورد اشاره در تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران را به اسراییل نسبت می‌دهد و می‌گوید بر اثر این رخداد ضربه شدیدی به توانایی رژیم ایران در غنی‌سازی اورانیوم وارد آمده است. بر اساس ارزیابی این مقامات، رژیم ایران برای بازگشت به نقطه‌ای که پیش از این انفجار در آن قرار داشت، دست‌کم ۹ماه زمان لازم دارد.


به گزارش آسوشیتدپرس (۲۲فروردین): سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم از وقوع حادثه‌یی در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داده است. بهروز کمالوندی روز یکشنبه اظهارنظر کرد و گفت که هیچ آسیب‌دیدگی و آلودگی ناشی از این حادثه وجود نداشته است.

بهروز کمالوندی در صحبت با خبرگزاریهای حکومتی گفته است: «علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود».
وی افزود: «بامداد امروز حادثه‌یی در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به‌دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e386378-d2b3-4c67-96fb-e3dc036e15d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات