728 x 90

نیویورک پست: غافلگیری اطلاعات آمریکا و اسراییل - نتیجه‌گیریها

حمله اسراییل به غزه
حمله اسراییل به غزه

نیویورک پست – ۸ اکتبر ۲۰۲۳

در غافلگیری اطلاعات آمریکا و اسراییل هر نتیجه‌گیری باید شامل موارد زیر باشد:

۱ -دل مشغولی دولت بایدن به توافق هسته‌یی خود با ایران (برجام)

۲ - حلقه جاسوسان ایرانی در بالاترین سطوح وزارت‌خارجه و پنتاگون

۳-حمله به گروه مخالف ضد رژیم ایران مجاهدین خلق در ماه ژوئن

 

روزنامه نیویورک پست در ۱۶مهر، روز بعد از جنگ در اسراییل در مورد محاسبات مربوط به غافلگیری و شکست سیاست خارجی بایدن در برابر حماس طی مقاله‌یی با طرح این سؤال که «چگونه این ممکن است اتفاق افتاده باشد؟»

نوشت:

هر نتیجه‌گیری در مورد این‌که چه اشتباهی رخ داده باید شامل موارد زیر باشد:

۱ –دل مشغولی دولت بایدن به توافق اهریمنی هسته‌یی خود (برجام با رژیم ایران)

۲ - افشا شدن اخیر یک حلقه جاسوسی ایرانی که گفته می‌شود به بالاترین سطوح وزارت‌خارجه و پنتاگون رسیده است

۳- حمله به گروه مخالف ضد رژیم ایران، مجاهدین خلق، در آلبانی در ماه ژوئن.

نیویورک پست سپس به مماشات با رژیم ایران و خیانت به مخالفان ایرانی پرداخته و علت آنرا تماماً دلجویی از تهران می‌داند. سیاست مماشات در دوره اخیر به آزاد کردن ۶میلیارد دلار برای رژیم ایران منتهی شد که لابد صدها میلیون دلار آن به غزه تزریق می‌شود. این در حالی است که دولت آمریکا اصرار می‌کرد ۶میلیارد دلار فقط برای مصارف بشردوستانه و پزشکی است. اما ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران ماه گذشته به شبکه NBC گفت: این پول متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتاً تصمیم می‌گیریم هر جا که نیاز داشته باشیم آن را خرج کنیم.

واقعیت این است که هر دلار از ۶میلیارد دلاری که ایران در داخل کشور صرف «دارو» می‌کند، معادل آن را برای نیابتیهای تروریستی آزاد می‌کند.

 

نیویورک پست در مورد حلقه نفوذ و جاسوسی در سطوح بالای وزات‌خارجه و وزارت دفاع آمریکا می‌نویسد:

رابرت مالی در ماه ژوئن بی‌سر و صدا به‌عنوان مرخصی از کار برکنار شد و مجوز امنیتی او در انتظار تحقیقات توسط FBI به‌دلیل نقضهای امنیتی به‌حالت تعلیق درآمد. وزارت‌خارجه در مورد این رسوایی سکوت کرده است، اما لی اسمیت هفته گذشته در سایت تبلت نوشت که گفته می‌شود مالی «تأمین مالی، حمایت و هدایت یک عملیات اطلاعاتی ایران کمک کرده که برای نفوذ بر ایالات‌متحده و دولتهای متحدش طراحی شده بود». او هم‌چنین به‌نفوذ دادن یک عامل نفوذی ایران «در برخی از حساس‌ترین مواضع در دولت آمریکا - ابتدا در وزارت‌خارجه و اکنون در پنتاگون» کمک کرده است.

 

مقاله نیویورک پست یورش به مقر مجاهدین خلق در ۲۰ ژوئن در آلبانی را عامل مهم دیگری در انحراف سیاست‌های آمریکا و غافلگیری آن در برابر رژیم ایران و طرح و برنامه‌های آن و اقدامات نیابتیهای این رژیم دانسته و یادآوری کرده است که در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) در بحبوحه‌ٔ قیام وزارت‌خارجه آمریکا گفت که مجاهدین را یک جنبش دموکراتیک و نماینده مردم ایران نمی‌بیند.

یک گروه دو حزبی متشکل از ۲۳قانونگذار سابق آمریکایی و روشنفکران و مقامات پیشین آمریکا مایکل موکیزی وزیر سابق دادگستری، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان، سناتور جو لیبرمن و پروفسور آلن در شوویتز به‌سرعت راب مالی را به‌عنوان نفر پشت این تغییر سیاست آمریکا مطرح کردند. آلن درشوویتز طی بیانیه‌یی این عدم تأیید سازمان مجاهدین خلق توسط وزارت‌خارجه را محکوم کردند. آنها مالی را به‌خاطر آنچه که به‌عنوان ”خیانت آشکار“ به مردم ایران توصیف کردند، مورد انتقاد قرار دادند. آنها بر این بودند که «رابرت مالی» که به‌شدت در پی احیای برجام بود، با بی‌اعتبار کردن علنی گروه اپوزیسیون اصلی رژیم، به‌دنبال دلجویی از رژیم ایران بر آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28f85ebc-085a-45e3-b255-9fa9cf2727be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات