728 x 90

نیویورک تایمز: مجتمع فناوری نظامی پارچین هدف حمله پهپادی قرار گرفته است

سایت پارچین
سایت پارچین

نیویورک تایمز روز جمعه ۶خرداد گزارش داد حادثه‌ای که این هفته در مجتمع فناوری نظامی پارچین در حومه تهران رخ داد، حمله پهپادی علیه تاسیسات فن‌آوری موشکی، هسته‌ای و پهپادی وزارت دفاع رژیم ایران بوده است.

نیویورک تایمز با استناد به سه منبع که اظهارات آن‌ها را یک مقام آمریکایی نیز «تایید» کرده، نوشت که ریزپهپادهای انتحاری شامگاه چهارشنبه، چهارم خرداد، به مجتمع نظامی پارچین در حومه جنوب شرقی تهران اصابت کرده و خود منهدم شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای موسوم به کوادکوپتر، در ساختمانی که وزارت دفاع از آن برای بخش تحقیقات توسعه پهپادها استفاده می‌کرد، منفجر شد.

منبع آمریکایی که نیویورک تایمز نام او را نبرده، «تایید» کرده است که در حمله به پارچین از ریزپهپادها استفاده شده است اما او به این‌که کدام کشور عامل این حمله بوده اشاره نکرد و از بیان جزییات بیشتر خودداری کرد.

 

به نوشته نیویورک تایمز، حمله به سایت پارچین به شیوه حملات پیشین منتسب به اسرائیل علیه رژیم ایران و لبنان انجام شده است.

رسانه‌های رژیم آخوندی روز ۴خرداد از «وقوع حادثه» در تاسیسات وابسته به وزارت دفاع خبر داده و گفتند که احسان قدبیگی، در این رویداد کشته و یک تن دیگر هم زخمی شد. این گزارش‌ها به آسیب مالی وارده اشاره نکردند.

برخی مقامهای رژیم آخوندی اواخر اسفندماه در توجیه حمله‌ موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق، مدعی شدند که این اقدام به تلافی حمله اسرائیل علیه آشیانه پهپادهای سپاه پاسداران در منطقه ماهی‌دشت در استان کرمانشاه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce1f02c8-ce83-4106-9d93-9f68bbc2bc6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات