728 x 90

نیویورک تایمز: رئیسی بیش از ۳۰سال پیش «در «هیأت مرگ» هزاران زندانی سیاسی شرکت داشته است

ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷
ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷

نیویورک‌تایمز روز ۹تیرماه در گزارشی درباره عواقب حملات آمریکا به‌مواضع شبه‌نظامیان خامنه‌ای در عراق و سوریه هم‌زمان با مذاکرات اتمی، می‌نویسد: «حتی اگر دولت (آمریکا) بتواند توافق اتمی را دوباره برقرار کند، بایدن هم‌چنان با این چالش مواجه است که راهی را برای مهار بیشتر (رژیم) ایران پیدا کند؛ گامی که رئیس‌جمهور جدید این حکومت ابراهیم رئیسی روز بعد از انتخابش گفت، هرگز نخواهد پذیرفت. حملات هوایی (آمریکا) تنها تأکیدی بر آن بود که بایدن با چه تعداد جریانهای متضاد در شکل‌دادن یک سیاست منسجم (در قبال رژیم) ایران با آن روبه‌روست. او با فشارهای مختلفی از جانب کنگره، اسراییل و متحدان عرب مواجه است، چه رسد به‌حکومت سخت‌سر رئیسی که در ایران بر سر کار خواهد آمد (او کسی است که). در سال۲۰۱۹ توسط وزارت خزانه‌داری تحت تحریم قرار گرفت؛ (خزانه‌داری) نتیجه‌گیری کرد که او بیش از ۳۰سال پیش «در «هیأت مرگ» که فرمان اعدام‌های فراقضایی هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد، شرکت داشته است».

نیویورک‌تایمز، اضافه کرد: «مقام‌های ارشد دولت بایدن از بلینکن به‌پایین، اذعان کرده‌اند که از جمله حفره‌های توافق قدیمی اتمی این است که باید «درازمدت‌تر و قوی‌تر» باشد و به‌برنامهٔ توسعهٔ موشکی (رژیم) ایران و حمایت آن از تروریسم بپردازد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که این حفره از آن هم عمیق‌تر شده است: بیش‌از‌پیش روشن است که هر گونه توافق جامع که به‌شکایت‌های متعدد آمریکا نسبت به‌رفتار (رژیم) ایران پاسخ بدهد، بایستی هم‌چنین شامل یک مجموعهٔ جامع از تسلیحات جدیدی باشد که نیروهای (رژیم) ایران شش سال پیش فقط در حال ارتقای آن بودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2c718d3-8fe1-4cad-88e8-550557bc5834"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات