728 x 90

نیوزویک: مردم ایران خواستار فشار حداکثری علیه رژیم حاکم هستند

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

مجله آمریکایی نیوزویک روز شنبه ۲۵اردیبهشت در مقاله‌یی تحلیلی نوشت: در حالی‌که برخی جریانها در واشنگتن، به بهانه این‌که تحریم‌های آمریکا به مردم ایران آسیب می‌رساند، مدام از دولت بایدن خواستار لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران هستند، بسیاری از مردم ایران خود از فشار بیشتر بر رژیم حاکم بر کشورشان استقبال می‌کنند.
در این مقاله آمده است: جمع کثیری از مردم ایران، به امید از پای در آمدن رژیم و استقرار نهایی دموکراسی در ایران، خواهان امتداد سیاست فشار حداکثری هستند.


نویسندگان مقاله به‌عنوان نمونه، محتوای تماس‌های مردم ایران با برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌یی خارج از کشور را مطرح می‌کنند. برخی از تماس‌گیرندگان خواستار افزایش تحریم‌ها علیه رژیم بودند تا از پای در آید.
برخی دیگر گفتند که پس از لغو تحریم‌ها توسط دولت اوباما، حتی یک دلار هم به مردم ایران نرسید. دیگری گفت این رژیم از میلیاردها دلار دریافتی از دولت اوباما برای ساختن کاخ‌هایی برای خود و تغذیه تروریستها استفاده کرده است.
به گفته نویسندگان، کمپین فشار حداکثری اعمال شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، موفق شد رژیم ایران را به آستانه سقوط برساند. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ذخیره مالی قابل دسترسی ایران از ۱۲۲.۵میلیارد دلار در سال۲۰۱۸ به تنها ۴میلیارد دلار در سال۲۰۲۰ نزول کرد. سقوط مالی رژیم این امیدواری را برای مردم ایران به‌وجود آورد که با تضعیف رژیم حاکم بر کشورشان آنها سرانجام می‌توانند بر آرزوهای خود برای آزادی جامه عمل بپوشانند.


امضاکنندگان این نامه در آخر ابراز امیدواری کردند که دولت بایدن با ادامه کارزار فشار حداکثری، حداکثر فشار سیاسی، دیپلماتیک و مالی را بر رژیم وارد آورد، و بدین‌وسیله از حقوق‌بشر در ایران و آزادی کلیه زندانیان سیاسی و کسانی که بابت ابراز عقاید شخصی‌شان به زندان افتاده‌اند حمایت کند.
این نویسندگان، مقاله خود را با تأکید بر این به پایان می‌برند که رژیم ایران کماکان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق‌بشر در جهان است. این رژیم بیشترین سرانه اعدام را در جهان دارد. به‌علاوه رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم حکومتی در سطح جهان است، و به‌طور پیوسته برنامه موشکهای قاره‌پیمای خود را گسترش می‌دهد.
حفظ تحریم‌های قبلی و افزودن تحریم‌های جدید در قبال رژیم ایران، منافع امنیتی آمریکا و متحدانش را تأمین می‌کند، اهرم مؤثرتری در جریان مذاکرات هسته‌یی در وین در اختیار آمریکا می‌گذارد، و امیدها و آرزوهای مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی را زنده نگه می‌دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0c7822b-2ad9-4976-b708-db85d93c1081"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات