728 x 90

نیوزویک: مجاهدین خلق ایران اصلی‌ترین گروه اپوزیسیون ایران اعلام کرد بیش از ۵۵۰تظاهر کننده کشته شده‌اند

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

نیوزویک:

مجاهدین خلق ایران اصلی‌ترین گروه اپوزیسیون ایران اعلام کرد بیش از۵۵۰ تظاهر کننده کشته شده‌اند، ۳۰هزار نفر دستگیر شده‌اند.

نیوزویک ۲۴آبان با عنوان: «مرگ بر خامنه‌ای، در حالی‌که یک تظاهر کننده با اعدام روبه‌رو می‌شود، ایرانی‌ها رژیم را به مبارزه می‌طلبند» نوشت: مردم ایران در نهمین هفته اعتراضات گسترده‌شان، در برابر سرکوب مرگبار مقامات و تهدید به صدور احکام اعدام که به وسیله مجلس رژیم مجاز شمرده شده است، عقب‌نشینی نمی‌کنند.

در ویدئویی که به وسیله سازمان مجاهدین خلق ایران، اصلی‌ترین گروه اپوزیسیون ایران، در توئیتر به اشتراک گذاشته شده است، مردم تهران در حال سر دادن شعار مرگ بر خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم هستند.

نیوزویک افزود: در ویدئوی دیگری که روز دوشنبه به وسیله‌ این سازمان اپوزیسیون به اشتراک گذاشته شد، دختران دانش آموزی دیده شدند که به حضور یک آخوند دولتی در مدرسه خودشان اعتراض می‌کردند و او را به‌زور از ساختمان خارج می‌کردند.

نیوزویک با اشاره به نقش زنان در اعتراضات علیه رژیم می‌نویسد: بر اساس اظهارات سازمان مجاهدین خلق، این اعتراضات از سوی دولت این کشور با قهر روبه‌رو شده است و به‌گفته سازمان مجاهدین خلق، بیش از ۵۵۰معترض در رویارویی با مقامات از آغاز تظاهرات گسترده کشته شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند (سایت خبری نیوزویک ۲۴آبان ۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2aa1069-d54d-4bc9-865f-eecd09b1e6d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات