728 x 90

نیوزمکس: هشدار آمریکا به ونزوئلا، کشتی‌های رژیم ایران مظنون به حمل تسلیحات را نپذیرد

هشدار آمریکا به ونزوئلا، درباره پهلو گرفتن کشتی‌های رژیم ایران
هشدار آمریکا به ونزوئلا، درباره پهلو گرفتن کشتی‌های رژیم ایران

نیوزمکس درباره حرکت کشتی‌های رژیم ایران حامل تسلیحات که در حال حرکت به سمت ونزوئلا در آبهای اقیانوس اطللس، نوشت: آمریکا به ونزوئلا هشدار می‌دهد که کشتی‌های ایرانی مظنون به حمل تسلیحات را نپذیرد.
نیوزمکس افزود: دولت بایدن به ونزوئلا و کوبا هشدار می‌دهد که کشتی‌های ایرانی که گمان می‌رود حامل تسلیحات برای ونزوئلا هستند را بازگرداند و متعهد شده که اقدامات متناسبی برای بازدارندگی در برابر تهدید نسبت به آمریکا و متحدانش در غرب اتخاذ کند.


مقامات به پولیتیکو گفتند در حالی‌که کشتی‌ها از اقیانوس اطلس عبور می‌کنند، کاراکاس از این وضعیت به‌عنوان اهرمی برای کاهش تحریم‌های آمریکا که دولت ترامپ اعمال کرده، استفاده می‌کند.
پولتیکو به‌نقل از سرویسهای اطلاعاتی و مقامات دفاعی گزارش کرد سرویسهای اطلاعاتی آمریکا مدارکی دارند دال بر این‌که یکی از کشتی‌ها به نام مکران قایق‌های تندرو برای ونزوئلا می‌برد و تصاویر ماهواره در ماه مه نشان دادند که هفت عدد از این شناورها در مکران بارگیری شده‌اند...
یکی از مقامات ارشد دولت طی اظهاراتی به پولیتیکو گفت که "انتقال چنین جنگ‌افزارهایی اقدامی تحریک کننده بوده و تهدیدی برای شرکای ما در نیم‌کره غربی به حساب می‌آید. ما حق اتخاذ اقدامات متناسب را در هماهنگی با شرکایمان و برای جلوگیری از انتقال یا جابه‌جایی چنین تسلیحاتی برای خودمان محفوظ می‌دانیم".

به گفته دو مقام دفاعی و یک مقام کنگره که به شرط ناشناس ماندن با پولیتیکو صحبت کردند، کاخ‌سفید به همراه متحدان آمریکا در منطقه، از طریق کانالهای دیپلماتیک، در حال فشار به کاراکاس و هاوانا هستند تا به مکران و سهند اجازه پهلو گرفتن ندهند.
بر اساس این گزارش، از طریق کانالهای دیپلماتیک به ونزوئلا گفته شده که اگر کشتی‌ها پهلو بگیرند، تعلیق تحریم‌های درخواستی احتمال پایینی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6e114c6-5e22-4fce-b006-b118cbe5d82e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات