728 x 90

نیوز مکس: معامله گروگانها، خطرناک و بخشی از یک معامله سری نانوشته بسا بزرگتر است

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

نیوزمکس در گزارشی که به‌تاریخ دوشنبه ۳۰مرداد منتشر کرد به‌نقل از «فرد فلیتز» درباره معامله گروگانها با رژیم ایران نوشت که یک معامله واقعی و خطرناک است.
«فرد فلیتز» کارشناس ارشد مؤسسه آمریکن فرست پالسی در پاسخ به سؤال نیوزمکس پیرامون معامله گروگانها با رژیم ایران نوشت: «به نظر معامله خوبی است، ولی در حقیقت این بخشی از یک معامله سری نانوشته بسا بزرگتر است که به ایران اجازه غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم ۲۳۵ به سطح خطرناکی را می‌دهد و آنچه آنرا وحشتناکتر می‌کند این است که به‌عنوان یک معامله نانوشته و به‌طور سری انجام شده تا که کنگره نتواند بر آن نظارت داشته و طبق قانون سال ۲۰۱۵ آنرا مورد ارزیابی قرار دهد. دولت مدعی است که معامله‌ای در کار نبوده در حالی که یک معامله واقعی و خطرناک جریان دارد... آنچه اتفاق افتاد این بود که مذاکرات چند جانبه‌ای که دولت بایدن نیز در آن شرکت داشت در ماه مه شکست خورد و آنها شروع به مذاکرات مخفی با میانجیگری عمان کردند. ایران قرار است ۲۰میلیارد دلار از بابت رفع تحریم‌ها به‌دست آورد و این ۶میلیارد دلار بخش اول این معامله سریست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20a13d4c-bd09-4907-8a8c-b1b8f7887410"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات